Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av david70
#1046679
På min gamla 855:a monterades ett Biltemalager då bilen gått cirka 28.000 mil, fungerade när jag sålde bilen 2014. Bilen hade då rullat cirka 36.000 mil. Samma sak gällde Biltemalagret vi monterade på andra sidan. Monterades då bilen rullat cirka 32.500 mil och fungerade även det då bilen såldes. Så summan av detta var att 2 Biltemalager höll åtminstone 8000 och 3500 mil. Helt okej ändå enligt mig :P Har dock ingen erfarenhet av Volvo original eller Mekonomen mm.
Användarvisningsbild
av taxi
#1046683
Det var upplyftande, Hilmer och David!
Får bli biltema om det blir nån nästa gång, jag tror det är värt den extra kostnaden för att slippa montera bort ett lager på skroten först.
Användarvisningsbild
av david70
#1046692
Sen är det ju som vanligt "grisen i säcken" hos Biltema. Man vet ju aldrig vem som tillverkat delen osv. Men det verkar som om att kvaliteten är "good enough" i alla fall.. :P Sen är det nog som tidigare sagts att lagren från fabrik håller oerhört mycket längre.. Är själv i samma sits och har ett lager fram på min s70 som är på gång.. Tror inte det varit bytt, bilen har rullat 21.000 snart. Får nog bli Biltema för mig med då Volvos som sagt kostar 3x mer och nog inte är 3x bättre.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1046699
Sen brukar inte Biltema vara omöjliga att göra med heller om lagret skulle gå sönder undergaranti tiden. Det är knappast så att dom kommer att fråga hur du monterade det eller hur hårt drog du bultarna till det. Vet inte om det skiljer på varuhus men här i Karlstad så har det aldrig varit något problem fick till och med lämna tillbaka ett par lampor som jag vart missnöjd med :D.
Användarvisningsbild
av david70
#1046901
Precis.. Känns som Biltema räknar med att saker går sönder och heller inte är så kinkiga om montering osv. Sen har jag själv också valt Biltema framför andra inköpsställen som T. Ex Volvo/Helmia då man på Biltema ju bara går in och plockar på sig delen på egen hand utan att behöva stå i en lång kö för att sedan vänta på medans snubbarna framför datorn står och knappar och letar i 10-15 minuter... Sedan hämtar delen i 5 minuter (om den mot förmodan finns på lager) :P Vill ju gärna komma därifrån någon gång.. En reservdel som ska inhandlas och inte en bröllopskostym :P Bara det tycker jag är värt en kanske sämre kvalitet i vissa fall :D
Användarvisningsbild
av taxi
#1046910
Känner igen det där, dessutom drabbas jag av en mildare depression varje gång jag kliver innanför dörren till Volvo, det är något fel på atmosfären där..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1046922
taxi skrev:Känner igen det där, dessutom drabbas jag av en mildare depression varje gång jag kliver innanför dörren till Volvo, det är något fel på atmosfären där..
Hehe ja jag förstår dig :D men överaskande nog kan Volvo vara billigare på vissa saker jämtemot Biltema. Som typ en luftnippel till bromsoket eller om det var muttern för att dra fast bromsröret i oket skitsamma :P hur som helst Biltema skulle ha 29kr om jag inte minns fel för 2 stycken och Helmia skulle ha 7kr för en :shock: synd att dom inte kan vara så billiga på andra delar :)
Användarvisningsbild
av taxi
#1047112
Om du jämför med dom andra stora (autoexperten, meca och mekonomen) så kan Volvo ofta vara billigare på större saker också. Det tycks vara djupt inrotat att Volvo alltid ska vara dyrast.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1047117
taxi skrev:Om du jämför med dom andra stora (autoexperten, meca och mekonomen) så kan Volvo ofta vara billigare på större saker också. Det tycks vara djupt inrotat att Volvo alltid ska vara dyrast.
Ja jag har märkt det men då går jag heller till Volvo handalren och får en original del än till någon av de andra stora och får en icke original del :)
Användarvisningsbild
av david70
#1047123
taxi skrev:Känner igen det där, dessutom drabbas jag av en mildare depression varje gång jag kliver innanför dörren till Volvo, det är något fel på atmosfären där..
Hehe jo! Roligt att det är fler som upplever samma sak :P Det känns lite för tjusigt på Volvo för mig som kör en S70 -97 :lol: Jovisst är Volvo ofta billigare än Mekonomen! Det jobbiga är ju bara att man måste dit för att fråga om priser då det inte ligger ute på nätet :( Känns lite väl gammaldags tycker jag.
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]