- sön 20 dec 2015, 12:47
#1030452
Jag köpte en beg v70 GLT för ett par månader sedan. Jag kollade oljan vid köpet och den var perfekt, såg nybytt ut.
För några dagar sedan lyste varningslampan för kylarvattnet och när jag fyllde på kollade jag oljestickan. Den var full med gegga hela vägen, någon svart olja gick inte att se på stickan.
Ingen gegga i toppen men oljan såg tunn och blaskig ut.
Jag kör nästan bara korta sträckor på 5 -20 min så kondens kunde varit ett alternativ. Men eftersom jag blivit av med kylarvatten blir jag orolig.
Men om det nu är läckage från toppen så borde jag haft gegga på kammen när jag öppnar påfyllningen och det är det inte.
Tips och råd tas tacksamt emot. Jag är rädd för att motorn skär ihop om jag fortsätter köra utan åtgärd.
Bilen har gått 30.000 mil.
För några dagar sedan lyste varningslampan för kylarvattnet och när jag fyllde på kollade jag oljestickan. Den var full med gegga hela vägen, någon svart olja gick inte att se på stickan.
Ingen gegga i toppen men oljan såg tunn och blaskig ut.
Jag kör nästan bara korta sträckor på 5 -20 min så kondens kunde varit ett alternativ. Men eftersom jag blivit av med kylarvatten blir jag orolig.
Men om det nu är läckage från toppen så borde jag haft gegga på kammen när jag öppnar påfyllningen och det är det inte.
Tips och råd tas tacksamt emot. Jag är rädd för att motorn skär ihop om jag fortsätter köra utan åtgärd.
Bilen har gått 30.000 mil.