Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1226812
Kanske borde leta lite efter fukt som tagit sig in eller blivit kvar också. Har man lite otätt och det ständigt sipprar in vatten någonstans kan man få problem med imma, eller om man kanske dragit in mycket snö eller så i bilen som smällt och blivit kvar under eller i mattorna.

Vid nått tillfälle då jag tyckt det känts fuktigt under mattorna har jag tagit ur dem ur bilen och låtit en kupévärmare stå på i bilen under natten.. Glöm inte att ta ner rutorna någon dm så fukten har någonstans att ta vägen.

Sen kan det ju vara nått helt annat för just dig, men det kan ju inte skada att driva ur ev fukt man har i kupén på det här sättet...
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1226819
Ofta ligger det mycket skit runt kupefilterhållaren, och ofta så är dräneringen till torkarplasten och diket täta.
Har man en icke volvo original kupefläkt går den ofta på lägre varv än vad original gjorde konstigt nog, jag har justerat upp nästan alla s70/v70 jag bytt på iaf. Brukar räcka med +4 i vida.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen