Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1167975
Inte testat, Var och pillade med den för en tid sen avbröt för jag bedömde att det krävs rätt mycket mek att få loss den
?
av magnusd
#1168066
Vet inte riktigt hur det ser ut på din bil, men på min räckte det med att lossa slangen mellan luftfilter och spjäll. Man behöver inte lossa spjället utan det räcker med att lossa slangen. Polerduk och wd40 gjorde underverk på min. Sprayade på trasan och gjorde rent ordentligt och ett lite wd40 så att själva spjället gick lätt.
av MickeM
#1168384
magnusd skrev:Vet inte riktigt hur det ser ut på din bil, men på min räckte det med att lossa slangen mellan luftfilter och spjäll. Man behöver inte lossa spjället utan det räcker med att lossa slangen. Polerduk och wd40 gjorde underverk på min. Sprayade på trasan och gjorde rent ordentligt och ett lite wd40 så att själva spjället gick lätt.
På en sugmotor är det precis så enkelt som beskrivs ovan.
XC70=AWD och alla AWD = turbo, och då är det betydligt krångligare, eftersom gasspjället sitter på insugsgrenrörets undersida.

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]