- tor 02 apr 2015, 06:19
#962449
Billigaste alternativet är nog också att byta motor, eller iaf underdelen.
Ditt nuvarande behöver ju borras, få nya kolvar, nya ringar, ev. nya vevstakar om någon krökt sig, och då lär du ha nya lager också.
En rätt saftig kostnad, men och andra sidan har du sen en underdel som är i betydligt bättre skick än något du någonsin kommer hitta på skroten.
Själv skulle jag skaffa ny motor om jag inte hade möjlighet till att ha bilen stående en längre tid.
Eller ja, jag skulle nog skaffa ny motor så bilen gick att använda, men behålla den gamla och renovera den när andan faller på. Men då har ju jag en T5a också, så det finns ju mycket fördelar med ett renoverat block jämnfört med en ren bruksbil utan turbo t ex.
Ditt nuvarande behöver ju borras, få nya kolvar, nya ringar, ev. nya vevstakar om någon krökt sig, och då lär du ha nya lager också.
En rätt saftig kostnad, men och andra sidan har du sen en underdel som är i betydligt bättre skick än något du någonsin kommer hitta på skroten.
Själv skulle jag skaffa ny motor om jag inte hade möjlighet till att ha bilen stående en längre tid.
Eller ja, jag skulle nog skaffa ny motor så bilen gick att använda, men behålla den gamla och renovera den när andan faller på. Men då har ju jag en T5a också, så det finns ju mycket fördelar med ett renoverat block jämnfört med en ren bruksbil utan turbo t ex.