Adamp skrev:Det finns ett litet hål mellan motor och låda på undersidan om det kommer olja här ifrån så är det troligen packningen som gått. Det kostar en del då lådan, koppling, svänghjulet och packningen måste ut och sen kommer man sätta ny koppling och det kostar en del. Sån här operation vet ej riktigt men ca 10000+- går det nog på att få i ordning. Detta problemet uppstår ofta när vevhusventilationen blir täppt och motorn börja jobba med ett övertryck så trycker den ut packningar och den läcker olja.
Det många gör för att kontrollera denna är att man drar ut olja stickan när motorn är varm och igång och se om det puffar ut vitt rök. den riktiga test är att ta av olje påfyllnings locket och sätta dit en gummi handske med ett gummi band, om den blåses upp så är ventilationen mest troligen täppt men om den sugs ner så är den okej.
Tack så mycket för svar, men saken är den att kopplingen byttes för 1 månad sedan, samtidigt gjordes vevhusventilationen ren, slangar byttes osv. Allt gjordes på verkstad då jag är helt sämst på i stort sett allt haha, så blir ju väldigt upprörd om det du skriver stämmer, att jag ska ha ny koppling igen.
Kostade 14000 :- sist. Nu har jag verkligen inte råd med det.
Hålet som du pratar om verkar inte läcka men där är olja runt det, men oljan följer med hela kanten där om du förstår hur jag menar, det är konstant 4 stycken droppar med olja med cirka 5 - 7 centimeters avstånd från varandra, kan ladda upp bilder om du vill se hur jävligt det ser ut!