Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#960989
Hallå!
Har ett knorrande ljud vid fullt rätt utslag till vänster. Det är bara när jag vrider ratten. Inget när jag kör med fullt rattutslag.

Är det fjäderbenslagringen eller fjädersätet som är kasst? Har köpt "renoveringskit" till framdämparna som innehåller, fjädersäte, damask och skumgummi grejen som sitter inuti fjädern.

Hoppas det räcker!
#960993
Lucif3r skrev:Hissa upp framänden så framhjulen är i luften och prova styr då och se om knorrandet försvinner.
Om det försvinner, vad kan då vara fel? Känns ju som att det troligast kommer försvinna när det inte är något tryck på nånting.

Kom även på att styrstoppet nog är löst på någon av sidor a. Det sitter bara i en nit.
#961106
Om det bara låter när du styr helfullt så är det med stor sannolikhet ett styrstopp som tar i. Hissa bilen så bör du se polerade märken på klackarna på spindlarna eller på länkarmarna.
När du lokaliserat märkena så lägger du kopparfett på dom så tystnar det. Upprepa det nån gång i halvåret.
#961258
*pettson* skrev:Om det bara låter när du styr helfullt så är det med stor sannolikhet ett styrstopp som tar i. Hissa bilen så bör du se polerade märken på klackarna på spindlarna eller på länkarmarna.
När du lokaliserat märkena så lägger du kopparfett på dom så tystnar det. Upprepa det nån gång i halvåret.
Tack för svaret Petsson! Jag ska ut och titta.

En till fråga, om ett styrstopp hänger ner, vad blir kontentan av det?
#961278
Lucif3r skrev:Beror ju på vart den hänger ner. Hänger den ner så spindeln missar stoppen så blir det ju samma sak som att köra utan styrstop, om spindeln därimot prickar styrstoppen så blir det väl ingen märkbar skillnad.
Och köra utan styrstopp resulterar i hjulskrap i hjulhuset bara eller? Den blir ju typ bara 1/3 av längden. Så man kan ratta kanske 1-2 cm till. Vet inte hur lång den är men.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]