- fre 20 mar 2015, 12:50
#959192
Kan bekräfta att MM spjällhus fortfarande är ett problem. Skrotarna i Skåne, Halland som jag brukar besöka är tömda på dessa spjällhus. På sätt och vis kan man väl tänka att Volvo uppnått sitt mål med att montera undermåliga (vilket dom helt säkert visste - dock hade dom otur denna gången - dom blev föör dåliga). Målet var och är att få bort bilen efter 10 år. Vem byter spjällhus för 10 tusen hos Volvo för en bil som är 10 - 15 år och värd 5 tusen kronor.
Några frågor:
Är spjäll med gul etikett bättre än dom gamla med vit? Vad är skillnaden?
Läste på ett US forum en lista över vilka spjällnummer som satt på de olika Volvomodellerna. Någon sett en sån lista?
Finns oxå en lista över spjällnummer som var utbytbara mot varandra utan att behöva programmera om bilen?
Via VIN - koden skulle man oxå kunna hitta spjällnummer?
Vilka alternativ är bäst om man vill ha ett kontaktlöst TPS ? ATECH2 ? Dessa verkar vara byggda i Tyskland och verkar vara billigare där än i Svedala. Varifrån får man dom billigast?
Jag har letat i Nordamerikanska, UK, Tyska och Svenska Volvo forum. Där finns massor av ETM information, men ingen sammanställning av all väsentlig info. En del sammanfattning finns oxå på en annan avdelning på Jagrullar.
Några frågor:
Är spjäll med gul etikett bättre än dom gamla med vit? Vad är skillnaden?
Läste på ett US forum en lista över vilka spjällnummer som satt på de olika Volvomodellerna. Någon sett en sån lista?
Finns oxå en lista över spjällnummer som var utbytbara mot varandra utan att behöva programmera om bilen?
Via VIN - koden skulle man oxå kunna hitta spjällnummer?
Vilka alternativ är bäst om man vill ha ett kontaktlöst TPS ? ATECH2 ? Dessa verkar vara byggda i Tyskland och verkar vara billigare där än i Svedala. Varifrån får man dom billigast?
Jag har letat i Nordamerikanska, UK, Tyska och Svenska Volvo forum. Där finns massor av ETM information, men ingen sammanställning av all väsentlig info. En del sammanfattning finns oxå på en annan avdelning på Jagrullar.