Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#953831
Givetvis så har trippmätaren gått sönder på bilen, och jag vill ju då byta ut mätarhuset. Har mailat en skrot om ett mätarhus från -94 som har nästan det miltalet jag behöver, men de bad mig jämföra med volvo originalnr för att veta om det passar eller ej. Hur gör jag detta? Måste jag montera ut skiten för att se detta? Vill ju gärna ha en körbar bil tillgänglig. Jag bryr mig inte så mycket om färddator eller liknande, bara trippskiten och alla andra mätare funkar.
av *pettson*
#953848
Ta bort ditt instrument och notera volvonumret. Sök på bildelsbasen använd orginalnumret istället för ditt regnr vid sökning. Orginalnummer läggs in i rutan till höger. Se vad som bjuds.
Det är trist att inte få rätt miltal på mätaren. Men du kan alltid dokumentera bytet och lägga det till bilens handlingar ifall någon skulle undra en dag. Bilen är ändå från 1995 och det är 2015 idag. Ingen kan klandra någon som bytt mätarhus på en 20år gammal bil, bara man har dokumenterat det.
#953857
Vilket nummer är det man ska gå efter? Det som står på högra sidan eller det på vänster?

Jag t.ex. har 81072104 skrivet under VDO markeringen på mätarhuset, på andra sidan står det CAP 9128106.
#953997
Matchmiss skrev:Vilket nummer är det man ska gå efter? Det som står på högra sidan eller det på vänster?

Jag t.ex. har 81072104 skrivet under VDO markeringen på mätarhuset, på andra sidan står det CAP 9128106.
Ingen som kan svara på detta? :-)-)
av *pettson*
#954194
Matchmiss skrev:
Matchmiss skrev:Vilket nummer är det man ska gå efter? Det som står på högra sidan eller det på vänster?

Jag t.ex. har 81072104 skrivet under VDO markeringen på mätarhuset, på andra sidan står det CAP 9128106.
Ingen som kan svara på detta? :-)-)
8xxxxxx är volvonumret som gäller.
#954328
*pettson* skrev:
Matchmiss skrev:
Matchmiss skrev:Vilket nummer är det man ska gå efter? Det som står på högra sidan eller det på vänster?

Jag t.ex. har 81072104 skrivet under VDO markeringen på mätarhuset, på andra sidan står det CAP 9128106.
Ingen som kan svara på detta? :-)-)
8xxxxxx är volvonumret som gäller.
Okej tack, då ska jag införskaffa mig ett då mitt kastat in handduken!

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...