- lör 07 feb 2015, 18:39
#946797
Hallå!
Har just varit och gjort en 4-hjulsinställning på min 850. Ratten stog snett och den drog ganska kraftigt till höger.
Nu efter inställningen står ratten någorlunda rakt, men bilen drar fortfarande till höger. Inte lika mycket som förut men den gör ändå det.
Såhär såg inställningarna ut före inställningen:
Såhär ser inställningen ut efter:
Är inte Vänster fram lite väl off på Camber?
Taget ifrån instruktionsboken:
Framvagn
Toe-in 0,33 - 0,1
Camber 0 - 1,0
Caster 3,35 - 1,0 (Verkar vara utanför intervall höger fram?)
Bakvagn:
Toe-in 0,07 - 0,18
Camber -1 - 0,5 (Verkar vara utanför intervall höger bak?)
Det verkar inte vara samma intervall i deras maskin som står här i papperet.
Hur ska jag tolka detta? Kan man vänta sig att en bil drar åt något håll efter en inställning eller kan det bero på däck osv? Dom hade inte provkört bilen efter inställningen. Vilket jag tycker va konstigt!
Tacksam för svar, ni som kan!!
Mvh Andreas
Har just varit och gjort en 4-hjulsinställning på min 850. Ratten stog snett och den drog ganska kraftigt till höger.
Nu efter inställningen står ratten någorlunda rakt, men bilen drar fortfarande till höger. Inte lika mycket som förut men den gör ändå det.
Såhär såg inställningarna ut före inställningen:
Såhär ser inställningen ut efter:
Är inte Vänster fram lite väl off på Camber?
Taget ifrån instruktionsboken:
Framvagn
Toe-in 0,33 - 0,1
Camber 0 - 1,0
Caster 3,35 - 1,0 (Verkar vara utanför intervall höger fram?)
Bakvagn:
Toe-in 0,07 - 0,18
Camber -1 - 0,5 (Verkar vara utanför intervall höger bak?)
Det verkar inte vara samma intervall i deras maskin som står här i papperet.
Hur ska jag tolka detta? Kan man vänta sig att en bil drar åt något håll efter en inställning eller kan det bero på däck osv? Dom hade inte provkört bilen efter inställningen. Vilket jag tycker va konstigt!
Tacksam för svar, ni som kan!!
Mvh Andreas
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555