Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#946499
Fryser om tassarna när jag kör och har sökt och letat igenom det jag kan om spjäll. Värmepaket och termostat är bytt de senaste månaderna. Jag har inte lyckats läsa felkoder på ECC. Men...

Det kommer varmluft ur alla utsläpp, inkl de neråt och de under framstolarna som värmer mot fötterna till baksätespassagerarna.

Upptäckte idag att problemet är kalluft som trycks ut genom mittkonsolen. Märker det kring radion, under armstödet och i dess bakkant vid golvet. Det upphör vid stillastående och ökar med ökande hastighet.

Mittre utsläpp i instrumentpanelen har ju en egen friskluftsinställning och där kommer kalluft/kommer inte när jag ändrar dess insttällningar.

Så jag söker någon bussning eller liknande in i kupén som inte sitter som den ska, men det är inte så muntert att leta i fart. Någon som har tips var jag ska börja leta?
#946724
Grejade från insidan idag med stillastående bil och det läcker friskt från många platser i ventilationshusen. Runt fläkten, runt värmeelement, runt kontaktdons infästningar, runt spjällmotorerna osv. Fläkten verkar vara bytt av föregående ägare så någon har varit i systemet för. Möjligt att man rört i tätningar då alternativt är det väl tidens tand som försvagat dem.

Har fultätat en hel del med silvertejp och reducerat läckagen markant.

Känner också tydligt "högst upp längst fram" i mitten under instrumentpanelen. att det läcker in friskluft även vid stillastående. Hopplöst att komma åt inifrån och pga frisk vind kan jag inte jobba med motorhuven öppen idag och ta bort akvariet för att se utifrån. Får ta det en annan dag.

Känns också som ett sommarprojekt att riva övre delen av instrumentpanelen och täta överallt.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]