Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#946468
Hej

Har tidigare idag provkört en begagnad Volvo C70 T5, 01a. Vid gaspådrag på 4an-5ans växel så blir bilen orkeslös och vibrerar/hackar och motorlampan blinkar några sekunder, när man gasar som vanligt funkar det bra dock.

Vad kan detta bero på tro?
Och kan det bli väldigt dyrt att åtgärda?

Bilen säljs vid bilfirma och han själv visste inte om felet men skulle provköra sen och om man har tur åtgärdar dom det själva
men vet inte riktigt om dom vill det då bilen var väldigt billig. Så skulle vara intressant att veta vad ni tror det kan bero på och
om det är väldigt dyrt att åtgärda.

Tacksam för svar /Daniel.
#946476
Du måste läsa ut felkoder då motorlampan tänds. Det blir väldigt svårt att gissa felet.
Hör med försäljaren om vilka koder de läst ut, för det får vi hoppas de gör.
När jag köpte min S70 så fick jag, ca. 7 mil efter jag hämtat bilen, ett fel.
Visade sig då vara LMM som gett upp efter bilen stått i 6 mån.
#946583
Att säljaren inte vet om detta tror jag ju vad jag vill på.... kan vara gasspjäll, lmm mm och de är inte gratis byta! De kan ju göra rent spjället så fungerar bilen ett tag sen åker du på byta det och slanta upp ett antal 1000 lappar om det nu skulle visa sig vara det felet............
#946585
Okej ja tändspolen låter ju trolig, hade det felet på en Peugeot förut, och den betedde sig faktiskt liknande, väldigt trött när man gav lite gas. Ska prata med säljaren på Måndag får se om han läser/läst nå felkoder så vet man ju bättre iallafall.
Skulle vara skönt om det bara är en tändspole som är problemet då dom inte är så dyra.

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]