Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monarped111
#944487
har en v70 o batteriet i den e no 6-7 år, o funkar bra.
tills om ja stänger av motorn o låter lyset lysa 3-5 min ,då bara klickar den när ja ska starta den.
har vatt så i 3 år nu.
behöver bara putta eller starta me kablar,låta den stå på tomgång nåra minuter,kan sedan stänga av den o dan efter starta den igen.
de konstiga e att den kan stå 2 veckor i 20 minusgrader, o endå starta direkt.
blir te o handla ett nytt batteri.
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
#944537
Stänger du av motorn och sedan har på alla lampor (halvljus osv) i 3-5 minuter efter du stängt av motorn? Varför i så fall? :)
Användarvisningsbild
av taxi
#944555
Felsökningssyfte kanske?
Glömde dimljus/P-ljus på i en timme en gång, men min startade ändå. Så nåt fel är det säkert.
av monarped111
#944798
kanske stänger av bilen ,o så e de nått på radion. då drar ja på tänd igen o lysnar färdigt 1 minut.
sätter sej i bilen när man kommit ut från afären, o vrider på ,o så kommer de nån o pratar innan man startat.
ja de finns många situationer.
min andra bil kan ja dra på tändningen o ha lyset på o spela på stereon på bra tryck i 10 min.o den startar sen.
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
#945038
Du behöver ju inte slå på alla lysen för att lyssna på radion, det finns tre lägen till nyckeln. Vrid bara till läge 1, då är radion igång men inga lysen. Läge 2, alla lysen osv. Läge 3, startmotorn går runt.

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]