Re: Fabrikat styrled
Postat: lör 07 feb 2015, 00:51
Du får nog fundera lite till om du finner det intressant.. Ett tips.. maskinerna är gröna i EU.. och svartgula i nordamerika.. är det nån ledtråd?
Gällande aeg och dewalt så har dom blandat sina maskiner och sålt under varandras namn dom senaste 20åren..
Parsun, licenstillverkad Yamaha med orginalets goda minne för att undvika tullarna. Liksom loncin och kipor med honda. Naturligtvis finns dom med 10 namn till alla mer eller mindre äkta.
Du vet att volvo har också tillverkats i kina sedan 1992.. Handbyggda på beställning för kinesisk marknad. Man skickade dit bilarna i bitar för att sätta ihop dom där, allt för att undvika tullarna, men tydligen var det finare att importera tyckte kunderna. Först nu när kina äger volvo, ja då har man byggt en ny fabrik i kina. För att sälja på inhemsk marknad.
OCAP.. tja.. du tror att importtullarna från kina gör det lönsamt att importera färdigt i stor skala? Eu fabrikerna gör alldeles tillräckligt åt oss, med Eu förordningarna så gör man halvfabrikat i kina som sen slutmonteras i Eu.. vips är det MADE IN EU.. som billyftar och kompressorer. Alltså made in china.. egentligen. Precis som dom stora pojkarna i världen.. T.ex SKF..FAG.. osv.. Fabriker i hela världen som antingen gör en produkt färdig. Eller gör ett halvfabrikat som färdigställs i EU.
Hydralik jepp full koll på skogsmaskinshydraliken. Som för övrigt mestadels är made in china.. readymade in italy.. inte särskilt chockerande.
Det är fortfarande ointressant vem som säljer något om dom själva inte tillverkar det från början. Branding är ett sätt att höja ett pris, inte en kvalitet.
Det finns många som tillverkar enormt bra saker, som du varken hör eller ser nåt om på en reklampelare. Deras rykte sprids som en löpeld bland dom som vill ha produkterna, just på grund av sin kvalitet istället. Jag vet var det finns utmärkta styrleder av högsta kvalitet, dom tillverkas på beställning givetvis, räkna med 4000kr stycket plus moms. Dom går aldrig ner sej. Toleranserna är enormt tajta. Dom är till för racing. Dom tillverkas givetvis i titanlegering och går att ställa det önskade glappet i. Ser du till material, dina val du får för ytbehandling och yttre utförande, och handtillverkningen så är det en spottstyver stycket. Men så bra vill tydligen dom flesta inte ha det ändå. Då är allt för fint och för bra.
Lemförder var det .. hmm som är ZF.. som alltid tillverkar allt i sina fina tyska fabriker.
Eller inte..http://www.zf.com/corporate/en_de/compa ... /china.jsp
Som alla andra blandar även dom sin tillverkning av hel och halvfabrikat över hela världen.
Men vad vet jag..
Självklart ska du ha kvalitet som nasa eftersträvar och som alla andra ska du inte betala för dom då handgjorda sakerna. Vilket gör att du förmodligen får leta i evighet.
Så bästa delen.. gjord i europa i sin helhet.. Ingen aning faktiskt, jag känner inte till någon förutom dom jag nämnde i förra stycket.
KANSKE att du kan få till orginaldisken och se om det står nåt Eu namn på förpackningarna?
Sist stod det MADE IN CHINA på bromskivorna jag hämtade över orginaldisken..
Gällande aeg och dewalt så har dom blandat sina maskiner och sålt under varandras namn dom senaste 20åren..
Parsun, licenstillverkad Yamaha med orginalets goda minne för att undvika tullarna. Liksom loncin och kipor med honda. Naturligtvis finns dom med 10 namn till alla mer eller mindre äkta.
Du vet att volvo har också tillverkats i kina sedan 1992.. Handbyggda på beställning för kinesisk marknad. Man skickade dit bilarna i bitar för att sätta ihop dom där, allt för att undvika tullarna, men tydligen var det finare att importera tyckte kunderna. Först nu när kina äger volvo, ja då har man byggt en ny fabrik i kina. För att sälja på inhemsk marknad.
OCAP.. tja.. du tror att importtullarna från kina gör det lönsamt att importera färdigt i stor skala? Eu fabrikerna gör alldeles tillräckligt åt oss, med Eu förordningarna så gör man halvfabrikat i kina som sen slutmonteras i Eu.. vips är det MADE IN EU.. som billyftar och kompressorer. Alltså made in china.. egentligen. Precis som dom stora pojkarna i världen.. T.ex SKF..FAG.. osv.. Fabriker i hela världen som antingen gör en produkt färdig. Eller gör ett halvfabrikat som färdigställs i EU.
Hydralik jepp full koll på skogsmaskinshydraliken. Som för övrigt mestadels är made in china.. readymade in italy.. inte särskilt chockerande.
Det är fortfarande ointressant vem som säljer något om dom själva inte tillverkar det från början. Branding är ett sätt att höja ett pris, inte en kvalitet.
Det finns många som tillverkar enormt bra saker, som du varken hör eller ser nåt om på en reklampelare. Deras rykte sprids som en löpeld bland dom som vill ha produkterna, just på grund av sin kvalitet istället. Jag vet var det finns utmärkta styrleder av högsta kvalitet, dom tillverkas på beställning givetvis, räkna med 4000kr stycket plus moms. Dom går aldrig ner sej. Toleranserna är enormt tajta. Dom är till för racing. Dom tillverkas givetvis i titanlegering och går att ställa det önskade glappet i. Ser du till material, dina val du får för ytbehandling och yttre utförande, och handtillverkningen så är det en spottstyver stycket. Men så bra vill tydligen dom flesta inte ha det ändå. Då är allt för fint och för bra.
Lemförder var det .. hmm som är ZF.. som alltid tillverkar allt i sina fina tyska fabriker.
Eller inte..http://www.zf.com/corporate/en_de/compa ... /china.jsp
Som alla andra blandar även dom sin tillverkning av hel och halvfabrikat över hela världen.
Men vad vet jag..
Självklart ska du ha kvalitet som nasa eftersträvar och som alla andra ska du inte betala för dom då handgjorda sakerna. Vilket gör att du förmodligen får leta i evighet.
Så bästa delen.. gjord i europa i sin helhet.. Ingen aning faktiskt, jag känner inte till någon förutom dom jag nämnde i förra stycket.
KANSKE att du kan få till orginaldisken och se om det står nåt Eu namn på förpackningarna?
Sist stod det MADE IN CHINA på bromskivorna jag hämtade över orginaldisken..