Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobbeViktor
#944288
Är nog same same.
Tyvärr så är det nog ofta så, att slitage på andra delar gör att styrleder tar stryk.
Slitna delar krängningshämmare, slitna bussningar bärarmar, dåliga inre styrleder, dåliga dämpare
och fjäderbenslagringar. Har ju märkt att min t.ex äter mindre bärarmar efter jag bytt dämpare och bl fjäderbenslagringar. Har nog inte bytt styrleder på ett tag heller (biltema).
av *pettson*
#944384
Som föregående talare säger. Är inte resten i skick så slits det som utsätts mest, dvs styrlederna.
Se till så allt är i skick så slits allt i långsammare takt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#944472
Min skruvat-styrled har då hållt i snart 3 år nu, och det är säkerligen samma som biltema säljer.
Men som redan nämnts 2 gånger, är något annat i framvagnen slitet så tar resten extra mycket stryk. Att montera en styrled med tokslut bussningar/kassa dämpare/osv/osv och tro att det ska hålla någon längre tid är inget annat än önsketänkande

... Men just det, skit biltema är det ju.......
av Kena
#945084
Bytte styrleder (inre och yttre) vid 11-12000 mil. Köpte från Volvo. En av de yttre höll ca ett år, eller ca 1500 mil så glappade den vid besiktningen. Bytte (fick reducerat pris på "garanti" och de sitter fortfarande på och bilen har nu gått snart 25000 mil. Så det verkar vara rena lotteriet hur de håller. Såg ivf. att det var hål i bälgen som tätar runt kulleden på den som höll 1500 mil så de kanske inte hade hjulen ståendes rakt fram när de drog åt den vid hjulinställningen??? vad vet jag???
av vigg
#945743
Lucif3r skrev:Min skruvat-styrled har då hållt i snart 3 år nu, och det är säkerligen samma som biltema säljer.
Men som redan nämnts 2 gånger, är något annat i framvagnen slitet så tar resten extra mycket stryk. Att montera en styrled med tokslut bussningar/kassa dämpare/osv/osv och tro att det ska hålla någon längre tid är inget annat än önsketänkande

... Men just det, skit biltema är det ju.......
Ja. Biltemas styrleder och länkarmar (bussningar och spindelled samt styrstopp) är crap. Främst pga att de använder PET-flaskor till gummi.
Att det inte skulle finnas olika kvalitetsnivåer är skitprat.
Varför säljer Mekonomen styrlederna i 3 prisklasser för då? ;)
av SubMarine
#945903
vigg skrev:
Lucif3r skrev:Min skruvat-styrled har då hållt i snart 3 år nu, och det är säkerligen samma som biltema säljer.
Men som redan nämnts 2 gånger, är något annat i framvagnen slitet så tar resten extra mycket stryk. Att montera en styrled med tokslut bussningar/kassa dämpare/osv/osv och tro att det ska hålla någon längre tid är inget annat än önsketänkande

... Men just det, skit biltema är det ju.......
Ja. Biltemas styrleder och länkarmar (bussningar och spindelled samt styrstopp) är crap. Främst pga att de använder PET-flaskor till gummi.
Att det inte skulle finnas olika kvalitetsnivåer är skitprat.
Varför säljer Mekonomen styrlederna i 3 prisklasser för då? ;)
För att du ska öppna din plånbok såklart :)
http://vidrack.com/pricing-model-strategy/
av vigg
#946177
Jodå, lite.
Tror du på riktigt att det bara finns 1-2 fabriker som tillverkar styrleder?
Jag tror det finns ett tiotal minst.

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]