Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baravolvoawd70
#943331
Hej på er Volvo vänner!

Har haft in bilen på verkstaden

Bilen började med att ETS lampan började lysa,bilen tappade all sin kraft,gick inte att köra den vidare då..helt kraftlöst.
Bytte då gas spjället,men det fungerade inte..då beställdes ytterligare ett annat o då gick bilen ok enligt verkstan..hämtade kärran o åkte ifrån verkstan..men kom inte mer än 150m och lampan tändes igen..och samma skit..bilen helt kraftlös,åkte tillbaks till verkstan igen..och då säger killen att han glömt att nolla felkoderna..och gjorde då detta..
Åkte då iväg,körde ca 100km..klanderfritt..sen samma fel igen..
Och likadant idag,stängde då av motorn..och då funkade bilen..har kört ca 100km idag.
Jag undrar vad som är fel nu..verkar som att verkstan inte vet vad som är fel..och ville inte ta tag i detta idag..
Jag vill ju att bilen ska funka när vi varit på verkstad..hm

Fel koder kommer i denna ordning..
5254T Motronic Me7-Mt/AT
DTC
980 A Intern styrmodul,arbetsminne ram fel
intermittent
91FO Gas Spjällstyrenhet felaktig funktion
91A7 Gas Spjällstyrenhet felaktig funktion
903F Gas Spjällstyrenhet felaktig funktion
903C Gas Spjällstyrenhet felaktig funktion
9190 Gas Spjällstyrenhet felaktig funktion

Detta är en Volvo V70 Awd 1999

Är det nån här som har erfarenhet av detta???

Mvh Trött
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#943352
Är gasspjället helt nytt eller begagnat? Nu gissar jag bara men det är inte en kabel som är lös/glappar?
av Baravolvoawd70
#943410
DayDreamer skrev:Är gasspjället helt nytt eller begagnat? Nu gissar jag bara men det är inte en kabel som är lös/glappar?
Gas spjället är inte nytt,enbart utbytt..men att man skulle ha oturen att 3 st skulle vara trasiga samtidigt tycker jag inte verkar troligt...
Är själv inne på att det är nån typ av el fel..eventuellt glapp..nånstans..
Har ju inte själv gjort nåt här..utan enbart lämnat in bilen på verkstan..

Är ju tyvärr inte ett fel hela tiden..men lampan tänds ibland..och då tappar bilen kraft..
Bryter jag strömmen..eller startar om så kan det ..men inte alla gånger...

Kanske att koderna inte är kvittade eller nollställda helt..är ju tyvärr en djungel med problem det kan vara..suck

Är tacksam för alla svar jag kan få..måste få ordning på kärran igen :D
av TobbeViktor
#943582
Det är inget som säger att de gula är perfekta heller.
Jag bytte först till ett begagnat gult. Det höll i ca. 3 år, sen fick det bli ett renoverat
Från atech2 istället.

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]