Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#945915
DayDreamer skrev:Motorn borde gå dåligt även kall om det är en slang som spruckit. Har för mig att det ska låta av tomgångsmotorn när du har tändningen på men det är jag inte säker på.
Varför borde den det?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#945959
*pettson* skrev:
DayDreamer skrev:Motorn borde gå dåligt även kall om det är en slang som spruckit. Har för mig att det ska låta av tomgångsmotorn när du har tändningen på men det är jag inte säker på.
Varför borde den det?
Jag var nog trött när jag skrev det och vet inte vad jag tänkte på, blir lätt så när man är trött (S)
av ziggeboy68
#948863
Lurad :-( Ingen vandrande tomgång men måste gasa fullt när man startar den o den är varmkörd. Får gasa ur den riktigt för att Tomgången ska va normal. Är d tomgångsmotorn som jäklas ändå tro?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#948879
Hm vet inte testa att göra ren den igen eller knacka på den och se ifall det blir någon skillnad. Kommer inte ihåg om det är luftmassemätare eller luftmängdmätare på den men testa att dra ur kontakten ur den när problemet uppstår och se ifall det blir någon skillnad.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]