Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swirre66
#940207
Hej alla bilvänner :)

Kan man dela en strålkastare till en Volvo 850 , jag skulle behöva bakstycket i plast då vi tappade en nästan helt ny strålkastare i golvet
och fästet på ena sidan gick sönder, fin i glas och inne så jag undrar liksom om man kan dela en då skrotad dålig strålkastare och då bara
föra över bakstycket i plast ...............................

:( Så jäkla synd kasta en nästan ny strålkastare
av Mardy
#940213
Det går att lösa! (:
Runt om där glaset möter plastensitter klamrar/klämmor som håller ihop dem. Ta en skruvmejsel och bänd försiktigt av dem så får du dem i två delar.
Reflektorn är jag inte helt hundra på men jag har för mig att den ska dras/bändas ut försiktigt från justeringskulorna. Tror inte den är fäst mer än så!
Användarvisningsbild
av Swirre66
#940219
Mardy skrev:Det går att lösa! (:
Runt om där glaset möter plastensitter klamrar/klämmor som håller ihop dem. Ta en skruvmejsel och bänd försiktigt av dem så får du dem i två delar. Bild
Reflektorn är jag inte helt hundra på men jag har för mig att den ska dras/bändas ut försiktigt från justeringskulorna. Tror inte den är fäst mer än så!
Får kolla på skroten först då hur man får bort reflektorn så jag kan sätta in min egen då , såg att glaset satt med klammer som på gamla 240 ungefär, så retfullt tappa e sån fin strålkastare som jag har, har ju en till så vill ju ha ett par liksom
Användarvisningsbild
av Swirre66
#942494
Jag har nu delat strålkastaren, lätt att få bort glaset bara bort med klämmorna, sedan började de lite svåra få bort reflektorn, men man skruvar justerskruvarna baklänges så går dom till sist av, ganska lätt när man vet hur man ska göra, nu ska jag fixa att bakstycke och sen försöka sätta ihopa allt igen, fortsättning följer
Användarvisningsbild
av Swirre66
#943658
För den intresserade av tråden så har jag köpt en plastkåpa på skroten där båda justerskruvarna går lätt, bara sätta in den i kåpan och skruva baklänges på justerskruvarna, tänk på att skruva lite i taget på båda så det inte går snett in, tryck sedan ihop den sista ploppen utan justerskruv, man får trycka rätt hårt men de går sedan är det bara skruva in allt och sätta ihopa glaset med klämmorna, så nu har jag en ny strålkastare igen, kosta 50 spänn ..........................

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]