Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ragz
#939430
om man får tag på en annan styrbox till bilen från en likaadan är de bara att kastbyta eller måste de göras en massa andra saker då ?? funderar på om de är min styrbox som är boven
av SubMarine
#939449
Sitter inte immon i motorstyrboxen på M4.4? Vad gör att du tror att det är fel på styrboxen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#939489
SubMarine skrev:Sitter inte immon i motorstyrboxen på M4.4? Vad gör att du tror att det är fel på styrboxen?

Det sitter en spärr i boxarna, jo... Men utan att gå in på detaljer(känsligt ämne..) så går det byta box på 96-98.
av ragz
#939605
Oj hade missat att de va 2 sidor. Haha.. nä tänkte bara eftersom den va chippad om de va nå knas med de så jag tänkte bara om de gick att byta över å kolla.. men de va inte de som va felet. Fortfarande 0.2 i ladd :(
av SubMarine
#939759
Lucif3r skrev:
SubMarine skrev:Sitter inte immon i motorstyrboxen på M4.4? Vad gör att du tror att det är fel på styrboxen?
Det sitter en spärr i boxarna, jo... Men utan att gå in på detaljer(känsligt ämne..) så går det byta box på 96-98.
Får inte ihop det hur man skulle kunna byta box om en del av immon finns i boxen, och då utan att manipulera boxen såklart. Verkar ju inte särskilt robust :P
av ragz
#939771
Om membranet i wg går sönder, då borde väl laddtrycket oxå försvinna?? Eller tänker jag fel då??
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#939798
SubMarine skrev:Får inte ihop det hur man skulle kunna byta box om en del av immon finns i boxen, och då utan att manipulera boxen såklart. Verkar ju inte särskilt robust :P
Att byta box betyder INTE att startspärren försvinner...
av SubMarine
#939952
Lucif3r skrev:
SubMarine skrev:Får inte ihop det hur man skulle kunna byta box om en del av immon finns i boxen, och då utan att manipulera boxen såklart. Verkar ju inte särskilt robust :P
Att byta box betyder INTE att startspärren försvinner...
Nej men då kan ju alltså ingen direkt stöldskyddande funktionalitet som berör immon sitta i boxen. Om man kan byta mellan boxar hej vilt så borde det räcka med att skicka in en viss signal på en viss pinne för att koppla förbi startspärren. D.v.s. att M4.4 enl detta resonemang antagligen bara tittar att den har en viss signal på en viss pinne för att tillåta motorstart.
av ragz
#942395
blir knäpp snart, nu har jag gått igenom allt, har provat bytt chip, kollat slangar å rör, men hittar inge fel nånstans :( den laddar upp till standardladd (0,25) direkt men sen är de tvärstopp

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]