Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrillew
#936840
Tjena.

Tänkte lägga en stor beställning på vparts alla bakvangsbussnignar/framvagn mm. Och undrar om deras drivknuts damasker håller bra kvalitet? eller är det volvo original som gäller. Har sökt men inte funnit en enda recension om dem.

Glömde en sak, är deras tändkabelsats bra skit?

Tack!
Användarvisningsbild
av Prophetone
#937009
chrillew skrev:Tjena.

Tänkte lägga en stor beställning på vparts alla bakvangsbussnignar/framvagn mm. Och undrar om deras drivknuts damasker håller bra kvalitet? eller är det volvo original som gäller. Har sökt men inte funnit en enda recension om dem.

Glömde en sak, är deras tändkabelsats bra skit?

Tack!
När det kommer till Tändkabelsatser så beställde jag min från Mister Auto http://www.mister-auto.se/sv/tandkabel/ ... 16468.html och fick dom levererade till dörren för 500 ynka spänn :-)-) ORIGINAL såklart :mrgreen: På varje tändkabel stod 'Volvo' inpräntat samt datum då den tillverkades. Observera att även den 6:e kabeln finns med i denna satsen :lol:
Användarvisningsbild
av Jeppe940
#937091
Jag har kört med biltemas drivknutar och damasker till både volvo och saab och de har fungerat bra.
Jag tror inte att v-parts är sämre än biltemas. Original skulle jag i alla fall aldrig överväga då biltemas har visat sig fungera fint för mig.
av chrillew
#937188
Prophetone skrev:
När det kommer till Tändkabelsatser så beställde jag min från Mister Auto http://www.mister-auto.se/sv/tandkabel/ ... 16468.html och fick dom levererade till dörren för 500 ynka spänn :-)-) ORIGINAL såklart :mrgreen: På varje tändkabel stod 'Volvo' inpräntat samt datum då den tillverkades. Observera att även den 6:e kabeln finns med i denna satsen :lol:
Man tackar! :lol: men ser att dom har två olika men de som skiljer är längderna på ignition coil wire, funkar de där till turbo -95 ändå? :P
Nexus skrev:Duger säkert utmärkt. Vparts brukar ha bra saker.
Låter gött!
Jeppe940 skrev:Jag har kört med biltemas drivknutar och damasker till både volvo och saab och de har fungerat bra.
Jag tror inte att v-parts är sämre än biltemas. Original skulle jag i alla fall aldrig överväga då biltemas har visat sig fungera fint för mig.
Okej jo jag har varit väldigt mycket för biltema men bussningar funkar dåligt därifrån har jag fått märka. Vparts verkar sälja scan tech damasker, känner igen namnet som något sämre kvalitets företag ?

Här i stan säljs de nå som heter neopren damasker, vad de ska va för kvalitet? dyra 600kr. töjbara som fan. Finns för mycket skit att välja av.. :???:
av chrillew
#937361
Lucif3r skrev:scantech är precis som dom flesta andra, bara ett märke dom smackar på på delar av andra fabrikat.
ah Jo förmodligen, aja får prova och se. Just damaskerna var väldigt svåra att hitta någon information vilket "märke" som ska användas för att de ska hålla. Men antar att det är hyffsad kvalitet då det inte går hitta något positivt/negativt om damasker, aa jo mekonomen hörs vara plastiga och falla sönder fort iaf. :lol:

Jeg er nok ganske sikker på at jeg bare er o[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]