Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#957431
vigg skrev:Intressant vilka som tog åt sig :lol:
Räknar du mej dit för att jag ställde frågor till dej, då räknar du alldeles galet.
Jag var nyfiken på hur det kommer sej att du kastar in en anklagelse mot moderatorerna?
Dom följer det mesta och jag är säker på att dom ingripit om där fanns skäl.
Så hur tänkte du?
av vigg
#957700
*pettson* skrev:
vigg skrev:Intressant vilka som tog åt sig :lol:
Räknar du mej dit för att jag ställde frågor till dej, då räknar du alldeles galet.
Jag var nyfiken på hur det kommer sej att du kastar in en anklagelse mot moderatorerna?
Dom följer det mesta och jag är säker på att dom ingripit om där fanns skäl.
Så hur tänkte du?
Då jag är moderator på Sveriges största forum så vet jag att där hade ni inte sluppit undan med åtminstone radering/tillsägelse och närma er varning för 1.08.
Det spelar ingen roll hur duktig man är i ämnet om man är nästintill kategorisk till att vara dryg och nedlåtande mot andra skribenter.
Då blir man en belastning för forumet ser du.
av *pettson*
#957713
Är helt säker på att flashback som är det största mej veterligen, inte brytt sej.
Men du får gärna berätta vilket forum du finns i för övrigt. Det eftersom du faktiskt berättar här och nu hur din personliga övertygelse och eget tycke går före vad som egentligen sagts. Det är du som tycker det du säger. OM forumets medlemmar hållit eller håller med. Så då lär det hagla in åsikter om mej och andra och mod lär säga till mej och andra. Det fungerar inte så att vi har en egen gräddfil på något sätt.
Blandar man in sina egna känslor och tankar så är man ingen höjdare. Det gör att man inte ska vara moderator någonstans alls. En moderator ska vara helt opartisk och se att man följer dom regler som finns.
Så jag frågar igen om det är någon regel som brutits=? Om där är någon bruten regel så vänder du dej till just en moderator så får dom lösa det, här i efterhand.

Det finns två sätt att kommunicera. Man kan linda in allt och gulla med människor och skaffa sej vänner, tills man kommer till pudelns kärna, det finns ingen som gillar att ha fel eller att höra att man inte är tillräcklig på något sätt (kan vara verktyg, plats eller annat som inte räcker till (fusk och dåliga reparationer som jag rentav hatar)), nästan ingen tar det bra.
Sen kan man gå rakt på och förklara läget. Utgången är densamma, men det tar betydligt färre inlägg än att klia medhårs för att sen dumpa sanningen framför fötterna.
#962966
Hej, tillbaka på forumet efter paus. Noterar diskussionen ovan. Intressant! Vill till att börja med säga att jag är djupt impad av det kunnande och de erfarenheter som finns på forumet. Och på den vilja som finns att dela med sig. Gäller inte minst dig pettsson. Ber om ursäkt om jag brusat upp i tidigare inlägg. Inte meningen att vara provokativ. Men hävdar att det ibland, inte alltid, är relevant att söka billiga genvägslösningar på problem. Kanske ffa när "enligt skolbokenlösningar" är för dyra i förhållande till gammal bils värde. Gäller självklart inte funktioner som påverkar trafiksäkerhet, miljöbelastning etc. Så vad säger ni på forumet? OK att även diskutera sniklösningar? Det sagt med insikt om att några hatar dylikt :wink: Men som så ofta här i livet är förutsättningarna olika. Håller f.ö. på att få ordning på 6000-kronors 855an. Fungernade värme, ny drivknut, "ny" strålkastartorkarmotor etc. Funderar på att plocka ner vänster framskärm och "kvick-fix-MIG-laga" rostskada :D / L-G

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]