Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#937697
Ta i trä men nu verkar problemet löst, iallafall den lilla tid jag provade. Fick alltså byta rotor och fördelare. Ett annat problem inträffade dock, som jag aldrig varit med om förut. Vid kraftig inbromsning då ABSen går i låter det ett märkligt ljud, låter från pedaler eller vänster framhjul. Det är ett fjäderliknande ljud som jag aldrig stött på förut. Bilen bromsar som den ska (svårt att avgöra på snön) och ingen lampa lyser. Kan det vara något med sensorn? Eller att nån krans är trasig någonstans?
#938816
Kan ju vara så att någon ring eller liknande börjar bli för skitig, eller börjar spricka eller liknande, vilket gör att ABSen är lite för känslig än den ska vara.
Du kan ju hissa upp bilen och kika över ringarna och skrubba rent dom med en stålborste. Skadar ju inte även om det inte är något fel på dom.

Men så här på vintern så brukar ju ABSen jobba lite mer än på sommaren, av naturliga skäl. Men så länge den inte börjar skorra av sig själv, slutar att fungera, skorrar i högre hastigheter vid normal bromsning och liknande så är det nog inget fel på den.
Det är ju svårt att avgöra via internet, det är ju liksom något man måste känna själv för att avgöra :P
Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]