Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paske
#932801
Hej!
Har ett stor problem var ute och körde med bilen och plötsligt dör motorn och lambda lampan tänds och temperatur mätaren går ner i botten, inte ett täcken till att den tänder till, soppa pumpen går. Kopplade upp mig med autocom och kommer inte in i motorsystemet, men i bromssytemet och instrumentsystem kommer jag in i. Någon mer som har varit med om det felet ?
mvh Johan
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#932862
Det låter som att du har ett liknade fel som jag har händer ungefär samma sak för mig bilen går klokrent när den väl går och bara tvärstannar helt plötsligt. Temperatur mätaren går ner i botten för mig med när det händer och för mig slutar motorlampan, oljetryckslampan och etslampan att lysa när man vrider på tändningen igen.

Hur är det för dig lyser motorlampan eller oljetryckslampan när du vrider på tändningen?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#932865
Glömde skriva att du kan börja med att kolla systemrelät till motorn samt säkringar.
Användarvisningsbild
av paske
#948489
Det är samma fel på min, motorlampan är släkt när man vrider på tändningen och lambda lampan lyser.

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]