Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pnjk
#931040
Tomgång fortfarande bra och ingen motorlampa har tänds än...Kan nog våga säga nu att felkoden P1171 på min bil visade sig vara Lmm som var dålig.

Även konstaterat att det är microbrytaren som är dålig vid låset till luckan...
av Pnjk
#935325
Dagens uppdatering.

Bagageluckan: hade låset borta och böjde tillbaka vipparmen på microbrytaren lite så nu verkar det funka som det ska vid stängning.

Avgassystemet: är lagat, dock så hittades nya rosthål på främre delen istället när allt var ihopsatt.

Ac: mätte glappet på kompressorn och det var 1mm.
Så gissar på att den inte kommer kyla så bra i sommar sen. Ska väl vara mellan 0,3 - 0,6 mm?
av SubMarine
#935330
Pnjk skrev:Dagens uppdatering.

Bagageluckan: hade låset borta och böjde tillbaka vipparmen på microbrytaren lite så nu verkar det funka som det ska vid stängning.

Avgassystemet: är lagat, dock så hittades nya rosthål på främre delen istället när allt var ihopsatt.

Ac: mätte glappet på kompressorn och det var 1mm.
Så gissar på att den inte kommer kyla så bra i sommar sen. Ska väl vara mellan 0,3 - 0,6 mm?
Ofan trodde bakre låskistans microbrytare såg ut som på dörrarnas låssidor. Får ta och prova att böja på den då min ibland indikerar öppen baklucka fast den är stängd :)

Ja vid 1mm spel så är risken stor att kylan kommer utebli i sommar.
av Pnjk
#935338
SubMarine skrev:
Pnjk skrev:Dagens uppdatering.

Bagageluckan: hade låset borta och böjde tillbaka vipparmen på microbrytaren lite så nu verkar det funka som det ska vid stängning.

Avgassystemet: är lagat, dock så hittades nya rosthål på främre delen istället när allt var ihopsatt.

Ac: mätte glappet på kompressorn och det var 1mm.
Så gissar på att den inte kommer kyla så bra i sommar sen. Ska väl vara mellan 0,3 - 0,6 mm?
Ofan trodde bakre låskistans microbrytare såg ut som på dörrarnas låssidor. Får ta och prova att böja på den då min ibland indikerar öppen baklucka fast den är stängd :)

Ja vid 1mm spel så är risken stor att kylan kommer utebli i sommar.
Har inte kollat på dörrarnas kontakter än så kan inte säga hur dessa ser ut.
Det till bagaget var en kontakt med en lång arm som trycktes emot själva knappen.
Tog och böjde ut denna lite så knappen trycks in tidigare.

Självklart glömde jag ju ta bild på denna :(
Det var typ en såhär modell
http://media.conrad.com/medias/global/c ... S_1000.jpg
av Pnjk
#935427
SubMarine skrev:Tack :)

Här finns lite bilder på låskistorna i dörrarna.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 09#p904809
Kanon tackar...Ja så såg det inte ut till bagaget...

Problemet jag har med dörrarna är tvärtom igentligen.
Problemet är inte att Belysningen inte slocknar vid stängning av dörren utan den tänds inte när jag öppnar istället...

Så då borde det ju inte hjälp med en distans, jag måste ju ha nått annat fel på mina???
av SubMarine
#935432
Är det samma fel på alla dörrar eller är det bara någon som strular? Kan ju varit någon tidigare ägare som lagt in en för stor distans :)
av Pnjk
#935546
SubMarine skrev:Är det samma fel på alla dörrar eller är det bara någon som strular? Kan ju varit någon tidigare ägare som lagt in en för stor distans :)
Upplever att det är mest förrardörren som strular och sedan bakdörren... Funkar ibland som det ska och ibland inte.

Får ta isär nån dag och kolla om det sitter nån distans dit limmad.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]