Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#929004
Såhär ligger det till. Min Volvo V70 årsmodell 98 har stått still på en parkering i ca 3 månader utan att användas. När jag försökte starta den första gången efter denna period hände ingenting. Antog då att det hade något med batteriet att göra. Köpte ett nytt, koppla in och bilden startade på en gång. Dock så höll inte motorn igång på tomgången över huvud taget så jag körde en runda i hopp om att den skulle "komma igång" på något sätt. Fick starta om ett par gånger då motorn dog ett par gånger då jag inte höll ner gaspedalen tillräckligt vid några tillfällen. Efter den ganska korta rundan stängde jag av motorn och kom tillbaka efter ca 15 min för att köra lite till, men då var den tvärdöd. Det hände absolut ingenting när jag vred om nyckeln. jag har kört med startkablar o hela baletten. Jag förstår att det med hjälp av denna beskrivning kan vara svårt att avgöra vad för problem det kan röra sig om. Men jag vore tacksam om någon kunde komma med någon input eller hjälp angående detta. Jag undrar också vad det är för lös sladd på bilderna jag har bifogat (se länk nedan). bör den anslutas till något? Jag hittar ingen anslutning inom räckhåll för den sladdlängden i närheten.

http://imgur.com/CpUCLbR,FJXF7l4#1
#929264
Om jag var du skulle jag börja med att kolla och ev. göra rent vid batteripolerna. Sedan skulle jag också följa och kolla batterikablarna neråt. Dvs. att dessa är hela och att de har bra kontakt. Följ pluskabeln ner till startmotorn och minuskabeln till jorden, kontrollera att kablarna är hela och har god kontakt. Har du möjlighet är det bra att lossa på kontakterna och rengöra. Du kan också mäta upp så att du har god spänning från pluskabeln nere vid startmotorn.

Allt det bästa
/Joje
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]