Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swirre66
#928541
Någon som vet om man kan dela backspeglarna och använda ytterplasten i bilens färg om man köper andra speglar eller är det till att lacka om ytterkåpan i bilens färg ? :)
Användarvisningsbild
av loci
#928551
Ja den lackerade delen går att ta bort och flytta över, finns som reservdel hos bla Volvo.
Användarvisningsbild
av Nexus
#928658
lossa spegelglaset sen sitter kåpan med 4 plast flärpar man får trycka ihop. Lite bökigt så jag brukar lossa den grå plasten som sitter med 4 skruvar så är det enklare komma åt.
BildBild
Bilderna är klickbara för större storlek
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#928675
Jag har bytt plasten på mina 2 gånger av olika anledningar.
Det jag kan säga är att om speglarna är gamla så kan du istortsett glömma att lossa skruvarna till den grå plasten Nexus beskriver - dom är så rostiga att dom kommer garanterat gå av, om inte annat bli runda.
Plastfläprarna är ett h-e att trycka ihop, några kommer säkerligen gå av då dom är så spröda pga. åldern.
Alu't som sitter 'i mitten' på Nexus' bild(som glaset och all plast sitter på) kommer ha så mycket ärg runt hålen att hålen kommer vara "för små" för att få bort plasten, så där kommer du säkerligen behöva lägga lite tid på att försöka skrapa bort så mycket som möjligt.


Det är roligt med gamla delar :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#928681
Nu ska vi inte tappa allt hopp. Mina speglar är från 99 och allt gick lossa fast som mr hopplös skrev så är risken mycket stor plast flärparna går sönder. Syns även på bilden då någon av mina fästen är trasiga. Men det går ju limma :D :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#928685
Var inte direkt meningen att få TS att "tappa allt hopp", snarare tvärtom - att han inte ska bli förvånad om vad jag skrev inträffar. Jag vet inte årsmodell på TS's bil, men det är ju MINST lika gammal som min(-97). Din är ju 2år nyare och det kan ju mycket väl vara dom 2 åren som gjorde skillnaden mellan dina och mina backspeglar :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#928693
Jo det är så klart bra vara medveten om att det kan jävlas. Första gången jag skulle lossa spegel glaset bröt jag sönder det :oops: .

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]