Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Torgny77
#926705
Hejsan! Jag har lite funderingar kring vad som passar mellan volvo 850 Sedan och 855 kombin. Tänkte mest på framskärmar framdörrar och inredning och jag i princip allt.

Det jag har läst och vet inte passar redan är ja de självklara sakerna såsom baklucka och dylikt samt baksäte och resten utav bakpartiet.

Men passar till exempel instrumentbräda och sådant bolt on eller är det olika mått på något samt framsäten osv osv..

Alla svar uppskattas.

Mvh Torgny
av Rådlös
#927004
Du har lite udda referenser, tycker jag. För mig skulle det vara avgörande hur jag tänker använda bilen. Om jag har hus, villa eller sommarstuga, om jag är hobbysnickare eller motsvarande, om jag har familj med barn, med eller utan hund, om jag är friluftsmänniska, jägare, fiskare eller t.ex båtägare, om jag är hantverkare av något slag, om jag är marknadsförsäljare eller driver annan rörelse, kort sagt använder bilen som arbetsredskap, skulle jag ju utan vidare välja en 855!
Skulle jag bara ha en bil för att åka från A till B kanske en 850 räcker? (Men man vet aldrig?)
av Matchmiss
#927019
Rådlös skrev:Du har lite udda referenser, tycker jag. För mig skulle det vara avgörande hur jag tänker använda bilen. Om jag har hus, villa eller sommarstuga, om jag är hobbysnickare eller motsvarande, om jag har familj med barn, med eller utan hund, om jag är friluftsmänniska, jägare, fiskare eller t.ex båtägare, om jag är hantverkare av något slag, om jag är marknadsförsäljare eller driver annan rörelse, kort sagt använder bilen som arbetsredskap, skulle jag ju utan vidare välja en 855!
Skulle jag bara ha en bil för att åka från A till B kanske en 850 räcker? (Men man vet aldrig?)
Nu har du ju inte riktigt hängt med tror jag? :mrgreen: ?:-/
av Torgny77
#927591
Matchmiss skrev:
Rådlös skrev:Du har lite udda referenser, tycker jag. För mig skulle det vara avgörande hur jag tänker använda bilen. Om jag har hus, villa eller sommarstuga, om jag är hobbysnickare eller motsvarande, om jag har familj med barn, med eller utan hund, om jag är friluftsmänniska, jägare, fiskare eller t.ex båtägare, om jag är hantverkare av något slag, om jag är marknadsförsäljare eller driver annan rörelse, kort sagt använder bilen som arbetsredskap, skulle jag ju utan vidare välja en 855!
Skulle jag bara ha en bil för att åka från A till B kanske en 850 räcker? (Men man vet aldrig?)
Nu har du ju inte riktigt hängt med tror jag? :mrgreen: ?:-/

Nej, jag tror han måste ha missat lite detaljer. Jag har fått svar på det jag ville redan. :)

Tack för mig

Mvh Torgny
Användarvisningsbild
av SvenB
#927680
Nej jag tror inte att det är Rådlös som missat detaljer eftersom du inte skriver i denna tråd att du är ute efter reservdelsbil. Det gör du i en annan tråd.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#927714
SvenB skrev:Nej jag tror inte att det är Rådlös som missat detaljer eftersom du inte skriver i denna tråd att du är ute efter reservdelsbil. Det gör du i en annan tråd.
"Jag har lite funderingar kring vad som passar mellan volvo 850 Sedan och 855 kombin. Tänkte mest på framskärmar framdörrar och inredning och jag i princip allt."


... Hur kan någon missuppfatta det där? Han undrar ju helt enkelt vad som passar från en sedan till en kombi, eller från en kombi till en sedan. Tolkar man det på något annat sätt så har man nog väldigt livlig fantasi....
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]