Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle945
#926188
Någon som har ett tips till följande:Får inte innerbelysningen att slockna när man" larmar på/låser" via fjärrkontrollen,blinkers blinkar 2ggr
se det ser ok ut, men när man larmar/låser upp så blinkar INTE blinkersen 1gång och innerbelysningen lyser fortfarande även när man kör iväg.Får nu släcka ner belysningen via knappen på takbelysningen för att inte dra ur batteriet.Någon som har varit med om detta?
av TobbeViktor
#926419
Menar du inte tvärtom?
Blinkar ej vid lås/larm på = 1 blink
Blinkar vid upplåsn/larm av = 2 blink

Min brukar göra så när det blir kallt ute. Då krånglar låskistan i vänster bakdörr. Innerbelysningen släcks ej.
Bilen går att låsa med fjärr, men larmar ej, dvs den blinkar inte.
Låser jag sen upp med fjärr, så blinkar den ändå 2 ggr oavsett om larmet varit på eller ej.
I mitt fall brukar det räcka att smälla igen dörren lite hårdare, men måste nog snart ta tag i problemet.

Trodde standard var 1 blink vid lås och 2 blink vid upplåsn.
Kanske finns val med 1 eller 2 blink vid låsning alternativt upplåsning.
av Rolle945
#926839
Den blinkar inte när man larmar på däremot blinkar den 2ggr av av larmning.Så larmet har nog aldrig varit på förmodar jag.
Har kollat dörrkontakterna men inte hittat något fel tyvärr.
av Joel93
#927607
Samma sak med min, men dock så hjälper det att slå igen vänster bakdörr så in i he*vete.... :P
Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]