Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buster8121
#923557
Har bara en fråga ang 855 glt ´97. har en utan ac men undrar om man kan stoppa dit acc om man har en doantorbil med ac, bilen är helt i kanon skick annars 23000 mil på mätarn fullservad men ingen ac bara vanlig fläkt. ska koppla in farthållare också på den.
Finns det möjlighet att göra så
Mvh Fredde
Användarvisningsbild
av taxi
#923567
På svenska 85X70-klubben var det någon som byggt om från MCC (manuell AC) till ECC, vill minnas att det var bökigt. Och du ska därtill ha AC också, då blir det ju ännu bökigare.
Har du googlat?
Användarvisningsbild
av Hilmer
#923717
Jag byggde om från AC till ECC och det är en hel del pyssel att göra bara det, trångt är det också!
Om du inte har AC alls monterad så får du räkna med att demontera typ allt mellan torpedvägg och framstolar för att kunna byta ut själva värmepaketet och få dit evaporator, rör och kablage.
Så det är ingen operation jag förespråkar direkt!
Användarvisningsbild
av Hilmer
#923786
Perra83 skrev:ECC ser man till att bilen har när man köper den.
Eller åtminstone manuell AC, att bygga om till ECC är ju inte direkt svårt utan bara trångt.
Att montera ECC i en bil helt utan AC är inte omöjligt men hyfsat omständligt och inte direkt värt att lägga tid på nu när det handlar om en så pass gammal bil.
av Buster8121
#923821
Jo jag ska fundera hur jag ska göra med bilen.
den har ju bara vanlig fläkt och inte ac i nuläget.
kanske köpa en annan fullutrutad t5-r till sommaren och låter glt:n gå som första bil till sambon.
Jag köpte den inte för pengar. utan böt med en gammal snut 9000 som hade rullat lite drygt 33000 mil
då finns det inte mycket man kan styra över i utrustningsväg
Användarvisningsbild
av SvenB
#923884
Buster8121 skrev: kanske köpa en annan fullutrutad t5-r till sommaren och låter glt:n gå som första bil till sambon.
Jaha! Sambon skall svettas, men inte du? Du får nog se hur det blir med det. Då kanske det inte bara är huvudvärk som hindrar aktiviteter när ni skall gå och lägga er. :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#923995
Det är ju rätt ovanligt att 85x70 serien saknar både AC och ECC, iaf svensksålda. :???: Fast den kanske inte ens är svensksåld? Jag skulle nog aldrig palla med en bil som inte ens har AC faktiskt :roll:

SvenB skrev:Då kanske det inte bara är huvudvärk som hindrar aktiviteter när ni skall gå och lägga er. :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]