Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#922101
Tjo!

Har en 850 GLT -97 Sedan. Nästan oavsett hur mycket luft jag har i framdäcken så ser de paffa ut, de liksom buktar ut längst ner som det brukar göra när det är lite luft i. Detta gäller både sommar och vinterdäcken. Har 2.5 både fram och bak, och bak ser det normalt ut. Har provat med 2.7 men verkar inte göra någon skillnad...

Är det för att det ligger såpass extra mycket tyngd på framvagnen? Är det normalt för era framhjul också?

MVH Naikon
#922151
Mina framdäck ser också förvånade ut, tycker jag. Jag upptäckte nyligen att V70 även har ett svart järnrör mellan A-stolparna i knähöjd, något som jag inte lagt märke till på 850. Har V70 mer "säkerhetsvikt" än 850 tro?
#922314
På min 854 t5 med 205/50-16'' ser just framdäcken lite väl dåligt pumpade ibland så man tror att nu är det pyspunka på g. Men vid koll av tryck så ligger dom på 2,7-2,8 i fram.
Det räcker ju med en liten bula/ojämnhet i marken just där däcket står så luras ögat att det ser ut att vara dåligt med luft :)

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]