Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#921346
ja jag undrar hur du skulle gå till väga för få 99 ans stolar fungera i en 98. Lär ju vara mera än bara kabelstammen som skiljer....
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#921351
Nexus skrev:ja jag undrar hur du skulle gå till väga för få 99 ans stolar fungera i en 98. Lär ju vara mera än bara kabelstammen som skiljer....
Ja, först och främst måste man ju byta hela kabelstammen för SRS-systemet. Sen måste man byta SRS-boxen, sen är frågan om SRS-boxen från denso är kompatibel med Fenix/Motronic, är den inte det så måste man byta hela elsystemet inkl. styrbox, nycklar, tändningslås osv...

Teoretiskt möjligt, men praktiskt? Glöm det, så vida du inte har alldeles för mycket tid till övers.
av ZMGD
#927512
Nexus skrev:ja jag undrar hur du skulle gå till väga för få 99 ans stolar fungera i en 98. Lär ju vara mera än bara kabelstammen som skiljer....
Jag sket helt enkelt att koppla in SIPS´en, inte det optimala men bättre än att dra kablar i all evighet.
Men i övrigt så var ju allt "bolt on".
av ZMGD
#927545
Nexus skrev:dra kablar i evighet? Du skrev ju att det bara var kabelstammen som skiljer... med andra ord var det INTE bara!!
Om du läser vad jag vad jag skrev tidigare så ser du att jag skrev kabelstam till mittkonsoll och instrumentbräda.. Var jag otydlig så ber jag om ursäkt..
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1475097
ZMGD skrev: lör 13 dec 2014, 14:17
Nexus skrev:ja jag undrar hur du skulle gå till väga för få 99 ans stolar fungera i en 98. Lär ju vara mera än bara kabelstammen som skiljer....
Jag sket helt enkelt att koppla in SIPS´en, inte det optimala men bättre än att dra kablar i all evighet.
Men i övrigt så var ju allt "bolt on".
Gav det felkod på SRS-systemet?
I och med att 97-98 har mekaniska utlösare i stolarna tänker jag att dessa inte är övervakade av SRS-systemet? Eller har jag fel?
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]