Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZMGD
#919479
Tja!
Ska byta inredning mellan två st s70 i helgen, har koll på allt förutom hur man får loss den listen längst fram mot rutan som chassinummeret sitter på, nån som vet hur? Och hur löser man snyggast med att flytta på chassiplåtarna, vill ju inte få problem vid besiktning eller försäljning.
Visst fan skiljer det inget inredningsmässigt mellan en s70-98 och en från 99?

Mvh
av ZMGD
#919484
Droopy skrev:förstår inte varför du ska ha med dig chassienummer, du kan byta inredning i en bil hur du vill
Vill ju inte flytta chassinummeret, men den brickan sitter ju på inredningen jag ska flytta.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#919491
Den brickan (VIN) sitter väl med popnitar? Bara att borra loss och popnita tillbaka isf.

Vad jag vet skiljer inget mellan MY98 och MY99 men avvikelser mellan fordonens utrustning kan ju finnas.
av ZMGD
#919693
taxi skrev:SRS-systemet, antagligen har du mekaniska krockkuddar i 98:an, och elektriskt styrda i 99:ans stolar.
Det bör väl gå att byta airbagen mellan sätena?
Och airbagen till ratten bör jag ju inte behöva byta mellan bilarna
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#919707
Nej, det går inte byta. Du har mekanisk utlösare på -98, något som inte får plats i en 99-00-stol. Dessutom är det ju ren och skär livsfara att hålla på och mickla med airbaggen, byt överdragen istället om det är matchande färg du vill åt.

Och ratten är jag osäker på då -98 och 99- har totalt olika styrsystem, vilket kan betyda att det säger PANG! om du kopplar in en 99- kudde i en -98a t ex.
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]