Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#916953
Hallå jag har en volvo 850 T5 , Jag är ganska så okunnig om bilar så jag undrar om någon här kunde ge mig några svar på varför bilen går som den gör.
Problemet består utav att Lambdalampan lyser och att tomgången ligger på drygt 500varv , Även så smäller det när man gasar bilen på tomgång liksom som att den förbränner för mycket bränsle (Kanske katten?). Jag har testat att rengöra tomgångsmotorn då konstaterade jag en trasig slang som fixades . Ibland med tomgångsmotorn urkopplad går bilen bra, Seden dagen efter inte alls , Sen när jag kopplar i tomgångsmotorn kan det gå bra ett tag sedan börja gå dåligt på tomgången igen , Senast i går hade jag tomgångsmotorn urkopplad då gick den dåligt i 10min sedan gick jag ut till motorutrymmet och kopplade i tomgångsmotorn och då hände inte mycket fören efter 1min då varavade bilen upp sig själv och la sig på stabila 900varv även när jag startade på och av den så då verkade den funka som den skulle , Skulle va tacksam för svar :D :D :D
#918129
Det är kanske motorlampan är ganska okunnig men har felsöket bilen nyligen , det va en bunt med felkoder :

Socket: A3
1-4-2 1-4-4

Socker A2 :
1-2-1 ,2-4-5, 2-2-3, 4-3-3 , 1-3-2, 4-1-4 , 2-1-2

Startade den efter nollställning då gick bilen värre än förut vet inte vad detta beror på :( :( :cry:
Användarvisningsbild
av taxi
#918163
Hej! Öppna huven och se vilka koder som har återkommit.
Skriv här förklaringen till dom koderna också, dom återfinns i felkodstråden högre upp här.

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]