Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#916792
Hej! För ett tag sen köpte jag en v70 från 98 som går klockrent. Dock låter den mer än normalt från avgassystemet, låter lite som ett sportsystem, mullrande ljud typ. Nu vill jag få bort det ljudet och få den att låta som v70 gör ned original systemet på.

Så det jag undrar över är, när jag kollade under bilen idag så till min förvåning så sitter där en ljuddämpare som är precis likadan som originalet. Och röret från katten är lika tjockt som original. Så hur har dom fått den att låta som ett sportsystem? Jag trodde den läckte. Men den har gått igenom bilprovningen utan anmärkning. Så vad gör jag? Är väldigt trött på det här mullrandet
#916818
Varför skulle någon vilja ha bort det underbara 5a-ljudet :shock: :shock: :shock:

Men kolla upp alla fästen så dom är fräsha. Dåliga fästen kan ge resonansljud. Annars så är 85x70 rätt "högljuda" utav sig, fram t om 99-00 där dom monterade en extra ljuddämpare.
Hur stor skillnad den där lilla dämparen gör har jag ingen egen erfarenhet av dock...

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]

Löjliga priser XC70

Priset på XC70 har stora inslag av spekula[…]