Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kompe
#916472
Stiftet var helt rent och fint när jag satte in det, Vet inte om det kan vara att dom har missat någon legering när det tillverkades? Gängan på toppen var konstigt nog hel och utan rester i :shock: Bilen gick glatt vidare med ett nytt stift och fortsatte gå i ~ 800 mil utan konstigheter eller nån annan form av problem. :-DD

Skänkte sedan bort bilen till en fattig familj som blivit billös. :oops:
Blev omkörd av den i höjd med Ingelsta när jag skulle till Biltema i Linköping och shoppa lite så resurser fanns det :wink: :lol: 8)
av klasson845
#917268
Js1 - Jag fick samma info av Biltema, de hittade bara de dyra stiften. Jag köpte deras med art nr 7528- ska passa motor B5252S enligt Brisk hemsida. Lämna tillbaka de dyra och byt :-)
Användarvisningsbild
av js1
#917275
Kanon, tack. Det var dom jag hade siktat in mig och på och blev lite förvånad när dom "bara hade dom dyra".
Jag har inte monterat dom än så ett byte är inga problem.
Användarvisningsbild
av js1
#918652
Jag behöll dom "dyra" Iridiumstiften från Biltema och det var en jäkla tur. Jävlar i min låda vilket drag det blev i den gamla spisen. När jag startade motorn fick jag lyfta på huven för att verkligen kolla att den var igång, så mjukt och fint gick den. Sen rastade jag skiten ur en Porsche på motorvägen och när jag kom till macken fick jag nästa överraskning. Förbrukningen hade sjunkit till 0,48l/mil (mätt vid pump) (RO) :-))))) :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Kompe
#921295
Monterade Nyligen i brisk stift i en gammel-golf från 88.
Fick en mjukare gång och mer klös kändes det som ;-// 8)
av *pettson*
#921369
Kompe skrev:Monterade Nyligen i brisk stift i en gammel-golf från 88.
Fick en mjukare gång och mer klös kändes det som ;-// 8)
Känt detsamma i samtliga bilar jag monterat det i. Men har ändå ingen förklaring på varför motorerna går mjukare.
Användarvisningsbild
av Kompe
#921454
Bättre värme legering kanske? :) Har som sagt bara råkat ut för strul en gång, där toppen hade klarat sig. Hur det kunde bli så efter 1 vecka (där den gick bra under den veckan) saknar jag helt förståelse för ?:-/
av r189
#923171
Ebay funkar bra, köpte till min bmw för nästan halva priset. gav 500kr i stället för 900kr för likadana stift från bosch.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]