Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobbeViktor
#915184
Om du köper ett "nytt" renoverat och behåller ditt gamla så tror jag du får betala 3500 för det "nya" och 1500 i pant för det gamla.
Får du ett nytt och sen skickar tillbaka ditt gamla så pröjsar du bara 3500.
av volvoadamv70
#915869
jaha så det blir billigare om man "pantar" sitt gamla spjällhus men vill ändå inte göra det för så pass som 3500kr för då kan jag skaffa ett 500kr med fel nummer
av TobbeViktor
#916623
Visst kan man skaffa ett begagnat, men då är det också begagnat.
Köper du ett från atech2, så är alla slitdelar utbytta mot hallgivare.
Som att sätta i ett nytt spjäll i bilen, som dessutom troligen håller längre.
av mikaelm
#918148
Jag har också sett prisuppgift på ca 3800 kr för renoverat spjällhus från Atech2. Dock tillkommer ju arbetskostnad för byte på bilen, vilket väl ligger på ca 2000 kr. Dock lyckades jag få hela klabbet för 2200 kr, men då var spjällhuset ett år gammalt sedan det renoverats - och som sagt, med vit etikett vilket inte ska na någon betydelse om det är renoverat.

Verkar som att det funkar bra, har inte märkt att bilen går dåligt och jag får ingen motorlampa som lyser heller. Blir lite orolig om det finns så många olika programkoder och att spjällhuset är för en annan bil. Kan det vara så att dut funkar lite sämre om det inte har helt rätt program?


/ Mikael Markström

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]