- fre 24 okt 2014, 00:12
#910883
Hej!
Jag köpte igår en V70 från 98 med 2,5 liters motorn B5252S, märkte idag när jag starta den att tomgången låg på 900, och när den blivit varm ligger den på 1300 varv,
har fått läst ur felkoder och de finns inga, motorn går för övrigt klockrent. Tomgången ligger jämt på 1300 när den är varm pendlar inte något, samma sak kall jämt på 900 varv och inget pendlande.
Så skitit spjällhus, skitig tomgångsmotor, eller vakuumslangar? vad är vanligast på dessa bilar?
Är också lite nyfiken, hur kan tomgången vara normal kall, men vara högre varm? ??:-/
Sen en annan fråga som inte rör tomgången. Märkte också idag att tempmätaren aldrig ställer sig på mitten, utan strax nedanför, och på motorvägen hem sjönk tempmätaren ?:-/ Jag körde av motorvägen och stannade bilen, då steg den igen men denna gången till mitten ??:-/ På motorvägen igen och tempmätaren sjunker som vanligt igen. Den ligger helt still i stadstrafik och på landsväg, bara motorväg.
Jag köpte igår en V70 från 98 med 2,5 liters motorn B5252S, märkte idag när jag starta den att tomgången låg på 900, och när den blivit varm ligger den på 1300 varv,
har fått läst ur felkoder och de finns inga, motorn går för övrigt klockrent. Tomgången ligger jämt på 1300 när den är varm pendlar inte något, samma sak kall jämt på 900 varv och inget pendlande.
Så skitit spjällhus, skitig tomgångsmotor, eller vakuumslangar? vad är vanligast på dessa bilar?
Är också lite nyfiken, hur kan tomgången vara normal kall, men vara högre varm? ??:-/
Sen en annan fråga som inte rör tomgången. Märkte också idag att tempmätaren aldrig ställer sig på mitten, utan strax nedanför, och på motorvägen hem sjönk tempmätaren ?:-/ Jag körde av motorvägen och stannade bilen, då steg den igen men denna gången till mitten ??:-/ På motorvägen igen och tempmätaren sjunker som vanligt igen. Den ligger helt still i stadstrafik och på landsväg, bara motorväg.