Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#901769
Tänkte byta lyktglasen innan besiktning, men kan däremot få tag på glasen på flera sätt.
Antingen beställer jag från Skruvat.se, och får säkerligen nåt Chinamade eller nåt och detsamma med Biltema. Så är inte så jätte intresserad av dem.
Också kan jag gå in på Nordiska bil och beställa genom dem men kan göra detsamma via Finland och det är densamma tillverkare (Hella).

I Finland kostar glasen 32€ exlusive moms avdrag, är det omkring samma pris på Nordiska bil eller är det markant dyrare?

Skulle behöva få beställt redan idag så den som kan på rak arm är hjärtligt välkommen och dela med sig.
Tack på förhand!
#901801
Vart in på Nordiska och fick veta att styckpriset är 810:-, så blir att beställa från Finland istället. Lustigt att samma del kan vara nästan 3x dyrare i Sverige... Hella och Hella.
#901827
Finns Auto ojanperä här i Luleå. Samma delar (oftast) som de andra reservdelssäljarna men oftast betydligt billigare (samma pris som i finland). Tex bytte en kollega drivknut på en Mondeo, Nordiska skulle ha typ 3-4000 för bara knuten. Ojanperä tog ca 1500kr för en hel axel.... bara skruva dit.
#905640
Var ju ändå billigare i Finland då euron är kring 8 kr så. Jäkligt bra pris tycker då jag eftersom det är knappt två mil till stan och bara över gränsen, sen när man ändå helghandlar så var det lika bra :)
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]