Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#898403
Hej,

Har varit "slask" på forumet länge och har fått otroligt mkt hjälp av er tidigare bara genom att läsa trådarna, så stort tack för att ni finns !

Bor i Oslo och är på min andra 855 T5, denna gången en 96 med bara 18500mil på mätaren. Den förra var en 855 T5R USA version som jag dessvärre gav upp då toppen rasade. Tänker inte göra samma misstag igen då det är fantastiska bilar !

Behöver hjälp med att finna en bra verkstad på svenska sidan, då den behöver lite hjälp och jag helt enkelt inte har varken tid eller plats att vara på.

Behöver byta skivor och belägg runt, fjädrar och stötar runt om samt service och kammremsbyte. Allt det här går ju på en stor förmögenhet att göra i Oslo och förmodligen en liten förmögenhet på andra sidan gränsen, men bilen går som en klocka förövrigt, har bara haft en ägare innan mig och ser ut som ny inuti, så har ingen lust att sälja den vidare, samt att jag redan har lagt ner massa tid på den.

Någon som känner till en bra verkstad som kan göra jobbet bra ?

Tackar på förhand
#898411
Just nu är väl den norska kronan låg? :wink: Har själv jobbat i Norge och hörde av kollegor vilka priser som gällde. Framförallt i/nära Oslo tydligen. Ska du serva i Sverige ska man väl momsa i Norge? Hört att vissa iaf kör till Engelbrekt i Charlottenberg.

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]