Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#897790
rid54 skrev:Som nämnts, bränslepumpen.... Den hålls igång av vissa villkor, bl.a startmotor aktiverad och sedan av styrboxen så länge motorn går, troligen med hjälp av nåt relä; kanske har nån kabel rubbats eller reläet fått en törn, så att pumpen inte hålls igång.
Går 10 sek.. låter mest som startspärren inte släpper..
av PTV
#897848
Om en tändspole börjar ge upp så kan motorn mycket väl gå i några sekunder för att sedan stanna.Däremot har jag aldrig hört någon efterdra tändstiften pga misstänkt kompressionsläkage som gjort att en motor stannat.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#897871
PTV skrev:Däremot har jag aldrig hört någon efterdra tändstiften pga misstänkt kompressionsläkage som gjort att en motor stannat.
Heh, nja, det ska väl isf vara om man monterar fel typ av stift så kolvarna slår i. Men det hörs rätt tydligt samt att man har lite värre problem än att bilen bara går 10sek :roll:
Vet inte avståndet mellan stift och kolv på våra motorer, så det kanske inte ens är möjligt.
av Bolaget
#898042
Blev verkstad till slut och dom bytte luftmängdsmätaren vilket gjorde susen. Visst kanske man stötte i den när man bytte filter men inte på långa väger våldsamt. Bilen är från 98 gått 30300 mil skit pajar hela tiden vid den här åldern. En olycka kommer sällan ensam. Tack för ert engagemang. Där har vi svaret.
av Bolaget
#898043
PTV skrev:Om en tändspole börjar ge upp så kan motorn mycket väl gå i några sekunder för att sedan stanna.Däremot har jag aldrig hört någon efterdra tändstiften pga misstänkt kompressionsläkage som gjort att en motor stannat.
Blev desperat vad gör man. Vänder på varenda sten. Sen är man långt ifrån expert mer söndagsmekaniker som mecka 2-takt i tonåren.

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]