Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov7099
#883171
Hejsan alla!
Jag har AC problem på min v70-99
Jag har precis fyllt på med kylmedium eftersom de e så satans varmt nu, o då vill inte pumpen slå till.
Jag provade att bygla o satte ström direkt på pumpen efter en liten dosa som sitter på den o då slog den, men inte när jag byglade innan dosan! Vad är detta för dosa???
Tack på förhand
av pelle1963
#883225
volvov7099 skrev:Hejsan alla!
Jag har AC problem på min v70-99
Jag har precis fyllt på med kylmedium eftersom de e så satans varmt nu, o då vill inte pumpen slå till.
Jag provade att bygla o satte ström direkt på pumpen efter en liten dosa som sitter på den o då slog den, men inte när jag byglade innan dosan! Vad är detta för dosa???
Tack på förhand
Jag kan inte alla modeller av Volvos kompressorer och deras kringutrustning, men jag är ganska säker på att "dosan" är en termovakt som ska slå ifrån kompressorn om den går för varm. Termovakter kan ju precis som allt annat gå sönder. Så du har två val: a) du byglar förbi termovakten och allt funkar säkert som det ska, men kompressorns temperatur övervakas inte längre. Eller b) att du byglar så länge fram tills du fått tag på en ny/bättre beg (jag vet inte något alls om prisläge, men fråga gärna Volvo). En gammal bil med en lika gammal kompressor har ju inga garantier och kompressorn kommer inte att brinna upp. Så det är helt upp till dig. :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
#883348
Varför fylla på gas för att det blir varmt ute? Det vet jag ingen annan som gör.

Är det rätt mängd gas i systemet?
av volvov7099
#883412
Kopplade förbi vakten men då visar de sig att de inte kommer nån ström i den kabeln:( trött ja blir!!
Kan ju inget om relän men de e bara en av 5 stift de e ström på
av pelle1963
#883422
Pröva och lyfta av minuskabeln på batteriet i 15-20 minuter för att nolla styrboxen. Lägg sen på kablen och prova få igång din ac.
av volvov7099
#883717
Ja lyckades få ström i kabeln men då vill inte pumpen gå ändå, kanske pajade den när ja byglade :(
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]