Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adamp
#883306
Den kan vara fel monterad så oket och bällegen rör sig mer en vanligt så kollar den och du kan ju testa försäkra röra oket fram eller back som när du kör. OM du har glapp där spänner du bultarna till okhållaren och glid pinnarna lite till.
Användarvisningsbild
av DooZeR
#883307
Nexus skrev:Kan vara bläcken på inre klossens fästanordning som trycks in i kolven på bromsoket som behöver bändas ut lite. Hade det felet på systers audi och den klappra som fan om hela framvagnen för minsta hål man körde i. Jag gissa ju på framvagns glapp då det är en A6 men hitta tillslut att det bara var klossen som låg "löst" och väsnades :-(O)

Okej kanske får ta och kika på det och ta ner dom i framvagnen :) För jag vet att när dessa byttes ut så va det inga som helst problem med detta utan de har kommit nu under den senaste tiden. Allt mer men de låter inget vad jag kan höra som kör, då jag kör på gupp mm utan bara då jag bromsar. Helst då jag inte har bromsat på ett tag eller hur jag ska förklara de. Bromsar jag hela tiden från och till så hörs de bara den första eller andra gången men kör man en sträcka och börjar bromsa hör man att de klappar till i fram vagnen :s

Okej de kan jag ju testa innan Adamp, jag tar ner allt :)

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]