Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#882835
Tjena tänkte kolla om nån kunde hjälpa mig. Jag har en Volvo v70 - 00. Körde igår på motorvägen ca 140. Stannade till för att jag såg motorhuvet fladdra upp lite, hade glömt stänga det helt vid ett tidigare tillfälle.. När jag då ska börja köra igen kör jag ca 10 och det känns som att allt bara lägger av men bilen är fortfarande igång. Kan lägga den i alla växlar hur som helst utan att trycka ner kopplingen när den bilen är på/av. Är det växellådan, lamellen elr kopplingen som pajjat elr är det hela skitet? Åtgärder ? Det roliga är att dettta hände samma dag som jag köpte bilen. Hade uppskattat hjälpen. MVH Danni
av *pettson*
#882874
Fanns inte varningen hos säljaren, ring säljaren och påtala problemet. Lämna tillbaka bilen om så krävs.
Den ska hålla mer än hem innan du som köpare ska behöva bry dej om att reparera den oavsett om du handlade privat eller via firma.
TROLIGEN har kopplingen fastnat i urtrampat läge. Men det går inte att säg exakt utan undersökning.
av *pettson*
#882926
Danni89 skrev:Jag ringde han men han brydde inte sig så mkt, inga garantier..
Han kommer ingen vart med det. Ställ tillbaka bilen. Det är inte så att det gäller enorma garantier. Men det finns inget som heter *i befintligt skick* mer än att den ska vara i det skick den kan förväntas vara i.
Förväntade du dej inte att den skulle gå sönder direkt genom pris eller information, ja då ska den inte gå sönder direkt heller. Bättre knacka på och säga som det är, här har du bilen. Lös problemet eller ta tillbaka den.
#882942
Förjävligt fult gjort om det var därför man krängde iväg bilen.

Kände du inget i kopplingen innan den fastnade? Min väsnades och ryckte. Men du kommer nog få ge ca 8000kr för att laga om du inte orkar inleda en rättsprocess, vilket jag tycker du borde göra då detta är oacceptabelt.
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]