- tis 22 jul 2014, 19:26
#882161
Kammarna står på detta vid när jag vridit runt motorn medurs! För vad jag läst mig till är motorns rotation medurs! Jag prövade dock att vrida runt motorn moturs och då när den ligger stumt emot tolken så står kammarnna i stort sätt rätt!
Det jag läst i haynes boken tolkar jag som att jag ska vrida den medurs!
Vad är rätt och vad är fel?
Mvh Torgny
Torgny77 skrev:Hej igen! Har stött på lite problem! Nu har jag nollat vevaxeln! Genom att stoppa i tolken i hålet bakom startmotorn! Därefter dragit runt motorn till den ligger stumt emot tolken.
Problemet jag nu stött på är att båda kamaxlarna står helt åt h....vete rent ut sagt! Konstig att bilen ens har gått över huvud taget! utan ventilsallad!
lägger in några bilder så får ni se hur dem står
Det jag nu undrar hur jag går vidare med detta!? Kamdrevs markeringarna står ju såklart inte heller ett öre rätt!
Ska jag helt enkelt plocka bort den gamla remmen för att sedan vrida kamaxlarna rätt? Eller hur ska jag gå tillväga?
Alla tips mottages varmt!
Mvh Torgny
Kammarna står på detta vid när jag vridit runt motorn medurs! För vad jag läst mig till är motorns rotation medurs! Jag prövade dock att vrida runt motorn moturs och då när den ligger stumt emot tolken så står kammarnna i stort sätt rätt!
Det jag läst i haynes boken tolkar jag som att jag ska vrida den medurs!
Vad är rätt och vad är fel?
Mvh Torgny