- tis 15 jul 2014, 20:55
#880483
Hej!
Jag köpte en V70R -98 för drygt ett år sedan som sades ha Autotech steg3-trim och 19T.
Den laddade ca 1,1-1,2 vilket jag tyckte var normalt.
Efter några månader laddade den sämre och sämre och jag upptäckte att slangen mellan IC och insug var lös.
Efter jag skruvade fast den ordentligt visar laddtrycksmätaren över 1,5 bar.
Testade att koppla ur magnetventilen och då laddar den 0,4 vilket är rätt vad jag har förstått?
Trodde därför att magnetventilen var trasig och köpte en ny från Autotech men turbon laddar fortfarande över 1,5.
Under vintern har jag monterat japangrenrör och ny alu IC samt bytt ut massor av dåliga vacuumslangar till silikonslangar.
Har även testat så tryckklockan till wastegaten inte läcker.
Tyvärr har inget hänt med laddtrycket :(
Någon som vet vad det kan vara för fel?
Det som sitter på bilen nu är alltså: B5234T4 med öppet filter, japangrenrör, 19T, 3" hemmabyggt avgas från turbon, steg3-chip (Autotech?)
Jag köpte en V70R -98 för drygt ett år sedan som sades ha Autotech steg3-trim och 19T.
Den laddade ca 1,1-1,2 vilket jag tyckte var normalt.
Efter några månader laddade den sämre och sämre och jag upptäckte att slangen mellan IC och insug var lös.
Efter jag skruvade fast den ordentligt visar laddtrycksmätaren över 1,5 bar.
Testade att koppla ur magnetventilen och då laddar den 0,4 vilket är rätt vad jag har förstått?
Trodde därför att magnetventilen var trasig och köpte en ny från Autotech men turbon laddar fortfarande över 1,5.
Under vintern har jag monterat japangrenrör och ny alu IC samt bytt ut massor av dåliga vacuumslangar till silikonslangar.
Har även testat så tryckklockan till wastegaten inte läcker.
Tyvärr har inget hänt med laddtrycket :(
Någon som vet vad det kan vara för fel?
Det som sitter på bilen nu är alltså: B5234T4 med öppet filter, japangrenrör, 19T, 3" hemmabyggt avgas från turbon, steg3-chip (Autotech?)