Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#873921
För framtida bruk om det kan hjälpa någon när jag inte hittade något liknande fenomen i mina sökningar på nätet.

Har haft ett konstigt morrande från främre delen av motorn till och från på min Volvo 850 GLT -97 under en tid som har kommit och gått och trodde först att det var luftpumpen som bråkade men efter att bilen gått felfritt en dag och efter ett stop först vägrade att starta där den sedan gick igång efter en stund där även motorelektroniklampan tändes blev det ju naturligtvis felsökning (utan att leta efter motorkoder).

Höll handen på tomgångs pumpen som sitter under plastlocket vid gasspjället och den morrade klart egendomligt.Av med kontakt och slangar och rengjorde den noga med medel liknande 5/56 och satte sedan ihop det hela igen.Morrandet var försvunnet och bilen lät nu normalt vid kallstart samt att motorelektroniklampan hade slocknat.Var från början beredd på att hitta en bättre på skroten men det behövdes inte efter denna rengöring som de flesta förmodligen klarar av om man inte har tummen mitt i handen.

Återkommer problemet som nu varit borta efter tre dagars körning blir det nedskrivet här ... :D

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]