Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalldall
#872944
vet ju att pumparna håller både 20 o 30 tusen mil ibland, men håller på med min 5252s och kamremmen e bytt för sådär 8000 mil sen o säkert vattenpumpen med då den ser fin ut o sitter en klisterlapp på drevet som även den ser fin ut, men finns ett minimalt glapp i axeln, skall man anse det som normalt eller byta pump? e ju säkert ingen volvopump som sitter där nu.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#873154
börjar med att klargöra väldigt tydligt om detta är normalt eller ej på just denna pump typ vill jag inte svara på
ska bara tala om hur det brukar vara på andra pumpar.
har bytt ett antal pumpar på 240 140 ford v6 audi 80
efter ett tag vet inga exakta miltal men låt oss säga 500- 1000 mil
har det funnits ett litet glapp i dem oavsett vart jag köpt pumpen
vad som anses som litet glapp är även en subjektiv fråga.
det är inget kul att inte kunna se pumpen från utsidan så man kan kolla o känna lite ibland.
jag tänker samma sak när är min pump bytt när börjar den läcka
jag har 28k+ mil på mätaren.
igen detta är inget svar utan bara vad jag sett på andra bilar.
har du grejorna isär nu byt allt sen behöver du ju inte tänka på det på länge men det är ju jag det.
det lär troligen finnas de som har en annan åsikt än vad jag har.

Med vänlig hälsning hasse.
av dalldall
#873175
tack för svar! jag resonerar väl som du egentligen, gamla bilar kan man ju känna glappet som finns, o kan finnas länge utan problem, värre när man oroar sig för kamremmen, förmodligen e det in pump med sämre kvalitet som e ditsatt, så lutar nog åt att jag byter den.

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]