- fre 20 jun 2014, 11:44
#873745
Jag gör första modellen som hette först V70XC, men bytte senare till XC70 I.
Så 144 hk tar du dig frammåt, men tröttsamt. Köp en turbo istället om du ska pendla. Turbon fungerar som en hjälpande hand :)
Se till att bilen ska ha farthållare också. Otroligt skönt :)
Injen skrev: *Har läst att fyrhjulsdriften på dessa inte är så mycket att lita på då de flesta går sönder under åren. Stämmer det? Och går det på något enkelt sätt att se om fyrhjulsdriften är trasig förutom att göra en rivstart på snöunderlag? Är det bara att hissa upp bilen och snurra på ett däck och se om resterande snurrar, eller sitter det en skum visco i dessa modeller?Det är viksokoppling. Dom är känsliga, men se till så du kör som folk så ska du se att dessa håller.
Jag gör första modellen som hette först V70XC, men bytte senare till XC70 I.
Kod: Markera allt
0.9-10.0 visar min färddator. Alla volvos, oavsett modell, drar det klassiska "liter milen". *Bränsleförbrukning på AWD modellerna? Har läst allt från 0.5-2.5 liter milen på landsvägskörning.
Mitt första val landande på en vanligt framhjulsdriven 2.5T, men dessa är inte allt för lätt att komma över här uppe i Norr.193 hk modellerna är riktigt sega. Tänk på att dessa bilar är tunga. Dom har samma skatt som en stor V8 Mercedes W126 S-klass.
Hur är 144hk modellerna att köra med jämfört med 193hk modellerna?
Så 144 hk tar du dig frammåt, men tröttsamt. Köp en turbo istället om du ska pendla. Turbon fungerar som en hjälpande hand :)
Se till att bilen ska ha farthållare också. Otroligt skönt :)
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.