Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvogubben
#865353
Hej! Jag har haft min Volvo V70 GLT -98 ett tag nu, men jag går i tankarna att sälja den igen, då reperationer samt service har genererat rätt höga kostnader. Därför vill jag ju gärna ha igen så mycket pengar som möjligt av det jag har lagt ut på den! Därför undrar jag om ni kan ge några förslag på vad som hade varit ett lämpligt pris för bilen som jag beskriver närmare nedan:

SVART VOLVO V70 GLT -98 29,400 mil
Inga lackskador
Ingen rost
Hel och ren inuti (All textil nyrengjord)
Ingen röklukt eller liknande, väldigt neutral doft!
Nya MS-vinterdäck
Ny stereo, Radio och CD-spelare! Utmärkt ljudkvalitet!
Elhissar, samt AC
Stolsvärme fram och bak!
Nyskattad och nybesiktigad (utan anmärkning)

NYSERVAD (Volvo originalservice) OCH NYRENOVERAD (allt på Volvoverkstad), följande har åtgärdats:
Ny termostat motor
Ny temperaturgivare
Hjulinställning
Nya bromsok, fram och bak
Nya bromsklotsar fram
Nytt fjädersäte och lager, höger fram
2 nya sommardäck, varav en ny fälg, bak (ALUfälgar)
Bärarmsfästen bytta
Ny gasvajer
Byte tandhjul ABS, höger fram
Bromsverkan justerad, parkeringsbroms, vänster bak färdbroms
Nytt bränslefilter, luftfilter och kupefilter
Nytt tändstift
Kamrem bytt
Hjälpaggregatsrem bytt
Vattenpump bytt
Nytt batterifäste
Nollställning av felkoder
Kopplingsstycke vevhusventilation
Glödlampor bytta, regskylt, alla blinkers, höger dimljus
Ny bakre avgasupphängning
Nya slangklämmor, över och undre kylarslang
Dragkrok renoverad, (rost bortslipad, rostskyddsfärg, blästrad)
Ny regskylt och fäste till denna, fram.

Alla reperationer och servicen har sammanlagt kostat runt 23 000 kronor! (Därmed min önskan om att sälja och få igen pengarna)

INGÅR
Nya MS-vinterdäck
Haynes reperationshandbok för Volvo V70 av min årsmodell
Ny mobilhållare
Rattspinner
Fullstämplad servicebok
Alla besiktningsprotokoll
Alla papper på utförda reperationer

Bilen går nu strålande och är som ni kan läsa helrenoverad, och kommer att rulla tusentals mil till!
Vad tror ni kan vara ett lämpligt försäljningspris?

Tack på förhand! :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#865354
10k på sin höjd. Men du kan nog hitta någon stackare som saknar vett och pröjsar betydligt mer.

Och inte för att vara sån, men den är LÅNGT ifrån helrenoverad. Det är ju bara slitagegrejor som bytts, inget märkvärdigt med det.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#865367
lite mer skulle han nog ha 15k iaf det är ju inte gratis att byta slitdelar heller som vi alla vet
billigare om man kan göra jobbet själv såklart.
volvogubbe personligen anser jag att du ska ha kvar bilen om du inte ska köpa en helt ny bil.
hel renoverad är den dock inte enl min åsikt
men det är väldigt mycket gjort vid bilen.

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av taxi
#865433
Om den verkligen är fin kan den nog vara värd uppåt 20 000, jag tittade på ganska många nyligen och gemensamt för all V70 till salu är att dom är fruktansvärt eftersatta, med allt från städning till oljebyten. Jag kan ju förstås haft otur också.
Användarvisningsbild
av Olofmikael
#866046
Jag skulle satt priset nånstans mellan 15-20tusen alternativt mer men dom känns ligga därikring. Lyckades sälja min svärmors -98a för 15k. Liknande miltal men med en del skrap å bulor, elhissar bak ur funk, men på de stora hela fullt funktionsduglig å rostfri. Begärde 18tusen å skrev bvsa :-)

(Kanske hade tur, vem vet?)

Din verkar fin å för all del påkostad så prova sätt ut den till ett pris som matchar övriga i närheten men som gör dej nöjd också.

/micke :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#866100
:shock: 15k för en bil som gått bortåt 30k mil, trasiga elhissar, bucklig och repig!? Finns folk till allt...

Jag gav ju 10k för min T5a med en kass styrled och trög styrning(=bara smörja knuten), gått strax över 23k mil. Under 2 år har jag bara behövt byta styrleden, ett hjullager och strålkastarna(+ en hjulinställning). Inte ens med det inräknat kommer jag upp i några 15k, och då är min som sagt en T5a som är "lite" roligare än en sur gammal sugis :roll:

Jaja, det är ju rätt uppenbart att folk tror att sina slitna gamla bilar är gjorda i guld med diamantfälgar...
av SubMarine
#866266
Får hålla med taxi lite i att de flesta V70 som säljs för under 15-20k brukar se rätt slitna / eftersatta ut. Miltalet känns inte lika viktigt som det övergripande skicket. Bulor och några repor har nog varenda bil som gått 30k mil och som har använts som en bil. Men det beror ju på vad man tolkar som bulor / repor. Dörruppslag får man förr eller senare.
Användarvisningsbild
av taxi
#866269
Tack :D
När jag äntligen hittade en med fin kaross och som kändes bra på vägen slog jag till direkt, trots att den hade gått 32 000. Jag tänkte att resten orkar jag pula i garaget med, bara man slipper rostlagning. Hatar rostlagning.
Användarvisningsbild
av Olofmikael
#866663
Lucifer - givet att de finns, jag själv dömde ut bilen. Men å andra sidan så är bilmarknaden varierande beroende på vart man bor. Menar, du gav 10 för en v70, jag gav 15 för en 850 med 28000mil på mätaren... Å andra sidan en fräsch bil men ändå.

Men nog tycker jag att de kan va värt för trådskaparen att prova, många bra säljargument som han raddat upp :)

/ micke

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]