Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CiA
#862255
Några ggr de senaste månaderna har vår hastighetsmätare liksom 'fastnat' runt 40 km/h och därefter strax hoppat loss och sedan fungerat bra.
Nu plötsligt rör den sig inte överhuvudtaget. Farthållaren fungerar inte heller, antar att det beror på första felet?

Vad kan man göra?

V70-00 med 26 000 mil
#863402
CiA skrev:
SubMarine skrev:Har du felindikering på ABS?
Ja!!

Men skulle det kunna ha ett samband?! :shock:

Jag har även problem med några lampor till - den för motoravgaser brukar lysa och den med utropstecknet. Har haft några till som lyst, men de har bilmeken lyckats släcka. ABS-lampan rådde hans dator inte på dock.¨

Vidare så står det bara --- vid trippmästaren och ---------- vid mätarställningen - fast under de första sekundrarna efter motorstart så ser man siffrorna i displayen!
#863407
Din bil tar in information om dess hastighet från ABS som mäter på de främre kuggkransarna som sitter på de yttre drivknutarna. Troligtvis är det därför som din hastighetsmätare visar fel eller inte fungerar. Om du har felindikering på ABS fungerar i regel inte farthållaren eftersom en säker källa till hastigheten måste finnas. Angående ---- för tripp och mätarställning så skulle jag testa att koppla loss den negativa batterikabeln i några minuter och se om just det felet försvinner, men det kan ju ha med ditt ABS-problem att göra också.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]